Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 5 | nr 1 | 86-90
Tytuł artykułu

Plastyczność innowacyjna jako czynnik rozwoju branży turystycznej na obszarach o wysokim bezrobociu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovative Flexibility as a Factor Stimuating the Development of the Tourism Industry in Areas with High Unemployment Rates
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł pokazuje ogromną rolę, jaką może odegrać podnoszenie plastyczności innowacyjnej szczególnie w walce z bezrobociem. Celem pracy jest próba zdiagnozowania sytuacji w zakresie podejmowania działań rozwojowych przez przedsiębiorców oraz wskazanie sposobu podnoszenia tzw. plastyczności innowacyjnej. Przede wszystkim plastyczność innowacyjna jest ważna dla młodego pokolenia mieszkającego na terenach dotkniętych wysokim bezrobociem, na których jest o wiele trudniej odnaleźć się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pracy. Spora część młodych ludzi powinna jak najszybciej stworzyć stanowisko pracy dla siebie i zostać "robotnikami wiedzy" (Drucker 2001). Z przeprowadzonych badań wynika, że wielu przedsiębiorców nie wykorzystuje możliwości, jakie dają doświadczenia innych. Wyższy poziom plastyczności innowacyjnej, może również doprowadzić do rozwoju innowacyjnego kraju. Najbliższa przyszłość pokaże, że tylko innowacyjni ludzie będą tworzyć nowe wartości, nowe szanse, co zostało w artykule podkreślone.(abstrakt oryginalny)
EN
This paper deals with innovative flexibility, which is especially useful in struggling against unemployment. The aim of this paper is to investigate to what extent entrepreneurs undertake development activities and to show how innovative flexibility can be improved. This matter is important above all for young people living in areas with a high unemployment rate, who will have to meet the requirements of an increasingly competitive labour market. The bulk of young people will have to create their own workplaces and become "knowledge workers" (Drucker 2001), but this will only be possible if they are creative and innovative. The research conducted by the author shows that many entrepreneurs do not draw on the experience of others, which is regrettable since a higher level of innovative flexibility could contribute to the development of an innovative country. The article highlights that is it likely that in the nearest future only innovative people will create new values and new opportunities.(original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
86-90
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • 1. Drucker P. (2001), The Next Society. A Survey of the Near Future, "The Economist", s. 12.
  • 2. Dutta S., Mia I. 2010, The Global Information Technology Report 2009-2010, World Economic Forum, Geneva.
  • 3. Grodzka D., Zygierewicz A. (2008), Innowacyjność polskiej gospodarki, "Infos", Biuro Analiz Sejmowych, nr 6, s. 4.
  • 4. Miesięczna informacja o bezrobociu w Polsce w listopadzie 2010 roku, GUS, Warszawa, s. 2.
  • 5. Pietrasiński Z. (1971), Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji, PWN, Warszawa s. 50.
  • 6. Zajączkowski M. (2001), Czynnik wiedzieć w procesie kreowania endoinnowacji marketingowych, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin, s. 151.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332897
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.