Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 41 | 317-330
Tytuł artykułu

Raportowanie wartości - komunikowanie wyników finansowych czy kształtowanie relacji z inwestorami?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Value Reporting - Providing Information or Building Relationships with Shareholders?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowany artykuł odnosi się do informacji przekazywanych przez spółki na rynek kapitałowy. Jest to istotne dla inwestorów, gdyż na podstawie uzyskanych informacji podejmują oni decyzje inwestycyjne. Jest też ważne dla przedsiębiorstwa, ponieważ reakcja inwestorów stanowi dla zarządzających ocenę ich działania. Jak pokazują bowiem dotychczasowe doświadczenia, stosowane formuły przekazywania danych nie spełniają oczekiwań inwestorów. Proces zmian sprawozdawczości firmy prowadzi do uwzględniania danych finansowych i niefinansowych. Spółki zaczęły dostarczać coraz więcej informacji na temat swojej sytuacji i otoczenia. Takie zachowanie ma na celu zbudowanie i umocnienie wizerunku firmy jako wiarygodnego partnera. W niniejszym artykule podjęto próbę odpowiedzi na sformułowane w tytule pytanie. Poszukiwanie odpowiedzi oparte zostało na rozważaniach teoretycznych oraz wynikach badań przytaczanych przez różnych autorów podejmujących wspomnianą tematykę. (abstrakt oryginalny)
EN
This article refers to information that is given to capital market. It is very important because transmission of fresh information about companies has the power to move global market. However, traditional accounting and reporting models are inadequate to provide a full picture of corporate health. Investors, financial analysts and other stakeholders do not receive the information they need to accurately value companies. To meet the changing demands of the markets, companies need to shift the focus of their reporting. They need to supply statements of historic financial performance with more information about value-building activities and non-financial measures e.g. market share, customer retention levels, strategic alliances and intellectual capital. Companies must develop new methodologies for the key non-financial value drivers and intangible assets that market finds most important. What is more, companies must set targets and action based on them and effectively communicate the results in an organized and structured way. There are further opportunities for the companies to realize value through increased transparency. Many companies need to develop external system to communicate more dynamically with all the shareholders. Those that actively communicate (give information and listen to feedback) with markets have better chance of creating long - term value. (original abstract)
Rocznik
Tom
41
Strony
317-330
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Black A., Wright P., Bachman J., Davies J., W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  • Copeland T., K oller T., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIGPress, Warszawa 1997, s. 89.
  • Cwynar W., Cwynar A., Ekonomiczna wartość dodana jako element zarzodzania przez wartość, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000, nr 3.
  • Dżurak P., Stanoch E. R., Czy mamy do czynienia z "rewolucją" systemu pomiaru i oceny dokonań przedsiębiorstwa?, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2001, nr 1.
  • Gajewska-Jedwabny A., Relacje inwestorskie i raportowanie wartości, [w:] Wycena i zarządzanie wartością firmy, pod red. A. Szablewskiego i R. Tuzimka, POLTEXT, Warszawa 2004, s. 451.
  • Grimm D., Reporting Value in the New Economy, "CMA Management" (July-August) 2001.
  • Marcinkowska M., Roczny raport z działań i wyników przedsiębiorstwa - Nowe tendencje w sprawozdawczości biznesowej, Wyd. Wolters Kluwer Polska - OFICYNA, Kraków 2004, s. 52.
  • Michalski M., Zarządzanie przez wartość, WIG-Press, Warszawa 2001, s. 168.
  • Postrach K., Transparentność informacyjna przedsiębiorstwa jako element kształtujący jego wartość, [w:] Nowe tendencje w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa, t. 2, pod red. E. Urbańczyk, wyd KREOS, Szczecin 2003, s. 961 i n.
  • Pounds C., For Stakeholders Knowledge is Value, "Institutional Investor", vol. 36, (January) 2002, issue 6.
  • Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy, WIG-Press, Warszawa 1999, s. 180.
  • Siudak M., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001, s. 55.
  • Szablewski A., Maksymalizacja wartości a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, [w:] Wycena i zarządzanie wartością firmy, pod red A. Szablewskiego, R. Tuzimek, Poltext, Warszawa 2004, s. 34.
  • Szymura-Tyc M., Budowa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2003, nr 1.
  • Świderska G. K., Wyzwania dla audytorów, "Rzeczpospolita" z 8.10.2003.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332699
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.