Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 5 | nr 1 | 67-76
Tytuł artykułu

Analiza i ocena instrumentów marketingowych wykorzystywanych w promocji turystycznej województwa dolnośląskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Analysis of Marketing Tools Using in Touristic Promotion of Dolny Śląsk
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule dokonano analizy instrumentów marketingowych wykorzystywanych w promocji turystycznej województwa dolnośląskiego. Na podstawie literatury omówiono problematykę związaną z promocją turystyczną regionów, wykorzystywanych narzędzi, zasad planowania i realizowania skutecznych działań promocyjnych. Część badawcza artykułu została opracowana na podstawie badań własnych Autorów dotyczących skuteczności instrumentów promocyjnych Dolnego Śląska. Wzięto w nich pod uwagę takie elementy jak: funkcja informacyjna i perswazyjna narzędzi, stopień ich zapamiętywania oraz zdolność kreowania wizerunku regionu.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article was to analyse marketing tools used to promote tourism in the Dolny Śląsk region. It covers both theoretical issues and practical research. The theoretical issues are related to promoting tourism in geographical regions, promotion tools, and the rules of planning and implementing effective promotion. Some organizations responsible for promotion are presented on the basis of secondary materials (scholarly publications, press articles, bills and information obtained from the Internet). The practical part of the article is based on the authors' research devoted to the effectiveness of the tools promoting Dolny Śląsk. The following aspects have been taken into consideration: the informative and persuasive function of the tools, the extent to which they were remembered and the ability to create the image of the geographical region.(original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
67-76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • IMPULS-LEASING Polska Sp. z o.o. Warszawa
Bibliografia
  • 1. Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • 2. Czerwiński J., Dolny Śląsk - studia regionalne, Wydawnictwo Kartograficzne EKO - GRAF, Wrocław 2009.
  • 3. Czornik M., Promocja miasta, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2000.
  • 4. Gołembski G., (red.). Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji, Wyd. Akademia Ekonomiczna, Poznań, 2008.
  • 5. Kunce R., Promocja turystyki, [w]: A. Gordon (red.), Turystyka w gminie i powiecie, POT, Warszawa 2003.
  • 6. Kruczek Z., B. Walas, Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków 2004.
  • 7. Krzak P., Promocja turystyki regionalnej jako sposób na usuwanie barier jej rozwoju [w:] E. Nowak, Regionalne oraz lokalne czynniki i bariery rozwoju turystyki, Wyd. Wszechnica Świętokrzyska, Kielce, 2003.
  • 8. Oleksiuk A., Marketing usług turystycznych, Difin, Warszawa 2007.
  • 9. McCabe S., Marketing Communications in Tourism and Hospitality, Elsevier, Oxford 2009.
  • 10. Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego, turystyka miejska, Difin, Warszawa 2008.
  • 11. Rudolf W., Wspieranie konkurencyjności regionów w kontekście integracji europejskiej [w:] St. Rudolf (red.), Rozwój regionu świętokrzyskiego w warunkach integracji europejskiej, Zeszvt Naukowy Nr 6, WSEiA, Kielce, 2003.
  • 1. http://www.turystyka.dolnyslask.pl
  • 2. http://www.dot.org.pl
  • 3. http://www.turystyka.dolnyslask.pl
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332591
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.