Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 5 | nr 1 | 5-17
Tytuł artykułu

Produkt turystyczny jako wyraz tradycji i kultury regionu na przykładzie wina porto i muzyki fado - narodowych produktów turystycznych Portugalii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourist Product as an Emanation of Tradition and Culture on the Case of Wine Porto and Fado Music - National Tourist Products of Portugal
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca poświęcona prezentacji dwóch podstawowych produktów turystycznych Portugalii zakorzenionych w tradycji i kulturze tego kraju. Wino porto i muzyka fado przedstawione zostały na tle ogólnej problematyki produktu turystycznego i jego struktury w ujęciu zarówno teoretycznym jaki i w odniesieniu do Portugalii. W części empirycznej zaprezentowano badanie polskich turystów wobec wina porto i muzyki fado jako produktu turystycznego i elementu kultury narodowej Portugalii.(abstrakt oryginalny)
EN
The work is devoted to presentation of two basic tourist products of Portugal rooted in culture and tradition of this country. Wine porto and fado music were presented in the light of general knowledge of tourist product and its structure form the theoretical as participial points of view. In empirical parts survey of polish tourists and their opinions on the wine porto and fado music as a tourist products and elements of Portuguese culture was presented.(original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
5-17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Berros Cardoso A., Ribeiro da 1. Silva F. (2007) Porto do Vinho. civilizacao, Editora.
  • 2. Buczkowska K. (2008), Turystyka kulturowa. AWF Poznań.
  • 3. Bułat Silva Z. (2008), Fado - podejście semantyczne. Próba interpretacji słów kluczy. Wydawnictwo Atut, Wrocław, s. 93
  • 4. Dąbek S., www.barman-polski.com.pl.
  • 5. Esteves F. (2009) Vinhos do Douro. Colares Editora.
  • 6. Gołembski G. (red.) (2002), Kompendium wiedzy o turystyce. Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa- Poznań
  • 7. Instituto Nacional de Estatistica, Estatisticas do Turismo 2008, Instituto Nacional de Estatistica, I.P., Lizboa 2009.
  • 8. Kaczmarek I., Stasiak A., Włodarczyk B. (2005), Produkt turystyczny. PWE,Warszawa.
  • 9. Middleton V.T.C, Marketing w turystyce. PAPT, Warszawa.
  • 10. Mikos von Rohrscheidt A. (2008), Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy. Podręcznik akademicki. Wyd. KMB Druk Gniezno.
  • 11. Mikuta B., Żelazna K. (2004), Organizacja ruchu turystycznego na wsi. Format AB, Warszawa.
  • 12. Moreira M. (2008) Guia de Vinhos Portugueses. Bertrand Editora, Lisboa.
  • 13. Panasiuk (2007), Marketing usług turystycznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 14. Poelzl V. (2007), Spokojnie to tylko Portugalia, Przewodnik po różnicach kulturowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 15. Santaolalla Gustavo - ur. 1951, argentyński muzyk, kompozytor muzyki filmowej, dwukrotny zdobywca Oscara (2006 za "Tajemnica Brokeback Mountain" oraz 2007 za "Babel").
  • 16. Warszyńska J. (red) (2003), Geografia turystyczna świata część 2. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332499
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.