Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 22 (2) Zarządzanie strategiczne : Quo vadis? | 223-236
Tytuł artykułu

Przesłanki i dylematy zastosowania koncepcji organizacji sieciowej z perspektywy zarządzania strategicznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Condition and Dilemmas of the Use of Network Organizations from the Strategic Management Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest włączenie się w dyskusję nad perspektywami rozwoju sieciowych struktur międzyorganizacyjnych z perspektywy zarządzania strategicznego. Punktem wyjścia w artykule uczyniono omówienie podejść do koncepcji sieciowości, co w dalszej części pozwoliło na przeprowadzenie charakterystyki struktur sieciowych w ujęciu strategicznych decyzji organizacyjnych, podjęcie dyskusji nad koncepcją sieciowości w zarządzaniu strategicznym oraz na ocenę zasadności wnioskowania o wyłanianiu się nowego paradygmatu teorii zarządzania strategicznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to discuss the perspectives of network structure development from the point of view of strategic management. The paper starts with a description of the approaches to the networks concept, which later allow to carry out the characteristics of the network organizational structures in terms of strategic decisions. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • [1] Berry L.L., 1983, Relationship Marketing [w:] Berry L.L., Shostack G.L., Upah G. D. (ed.), Emerging Perspectives of Service Marketing, Chicago.
  • [2] Bowman E.H., 2000, Strategy Change: Possible Worlds and Actual Minds, Harper & Row, New York.
  • [3] Dyer J.H., Singh H., 2004, The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, "Academy of Management Review", Vol. 23 (4), s. 660-679.
  • [4] Eccles R.G., 1981, The quasi firm in the construction industry, "Journal of Economic Behavior and Organization", Vol. 2 (4) s. 335-357.
  • [5] Gomes-Casseres B., 2006, The Alliance Revolution: The New Shape of Business Rivalry, Harvard University Press, Cambridge, MA.
  • [6] Jones C., Hesterly W.S., Borgatti S.P., 2007, A general theory of network governance: Exchange conditions and social mechanisms, "Academy of Management Review", Vol. 22 (4), s. 911-945.
  • [7] Lowendahl B., Revand O., 1998, Challenges to Existing Strategy Theory in a Postindustrial Society, "Strategic Management Journal", Vol. 19 (8), s. 755-774.
  • [8] Miles R.E., Snow C.C., 2004, Fit, Failure and the Hall of Fame: How Companies Succeed or Fail, Free Press, New York.
  • [9] Moore B., 1995, The Death of Competition: Leadership and Strategy in the Age of Business Ecosystems, Harper Collins, New York.
  • [10] Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B., 2012, Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
  • [11] Nohria N., Eccles R.G. (Eds.), 1992, Networks and organizations: Structure, form, and action, Harvard Business School Press, Boston.
  • [12] Osborne R.N., Hagedoorn J., 1997, The Institutionalization and Evolutionary Dynamics of Interorganizational Alliances and Networks, "Academy of Management Journal", Vol. 40 (2), s. 251-278.
  • [13] Powell T. C., 2008, The Philosophy of Strategy, "Strategic Management Journal", Vol. 23 ( 9), s. 873-880.
  • [14] Prahalad C.K., Hamel G., 1994, Strategy as o Fields of Study: Why Search for a New Paradigm?, "Strategic Management Journal", Vol. 15 (Summer special issue), s. 5-16.
  • [15] Romanowska M., 1997, Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • [16] Taylor B., 1995, The New Strategic Leadership - Driving Change, Getting Results, "Long Range Planning", Vol. 28 (5), s. 71- 81.
  • [17] Venkatraman N., Subramaniam M., 2002, Theorizing the Future of Strategy: Questions for Shaping Strategy Research in the Knowledge Economy, Sage Publications, London.
  • [18] Volberda H. W., 2003, Strategic Flexibility: Creating Dynamic Competitive Advantage, Oxford University Press, New York.
  • [19] Williamson O.E., 1996, Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332403
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.