Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 67 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 1 | 749-756
Tytuł artykułu

Model powiązań operatora pocztowego z podmiotami e-commerce'u w tradycyjnym kanale dystrybucji produktów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Model of the Connections Between the Postal Operator and the E-commerce Objects in the Traditional Distribution Channel
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój technologii teleinformatycznych zdeterminował obraz współczesnych procesów gospodarczych, modyfikując formę działania podmiotów na rynku. Konsekwencją zmian w potencjale adaptacyjnym przedsiębiorstw do reguł tzw. nowej gospodarki jest przekształcanie się modeli biznesowych. Kryterium osiągnięcia i utrzymania przewagi konkurencyjnej w działalności opartej na modelach e-commerce'u wydaje się efektywne zarządzanie procesami w łańcuchu dostaw w czasie rzeczywistym. Celem artykułu jest przedstawienie modelu optymalizacji usług operatora pocztowego w tradycyjnym kanale dystrybucji produktów branży e-commerce'owej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zależności występujące pomiędzy uczestnikami tego rynku, wyznaczającymi potencjalne kierunki rozwoju dystrybutorów logistycznych(fragment tekstu)
EN
There are many queries concerning e-business and e-commerce characteristics, their mutual relationship and the possibility of optimisation their crucial components. The aim of this paper is to outline the problem of the postal operator scope in the traditional distribution canal in the e-commerce sector. The paper is especially focused on business and infrastructural aspects that might optimise the effectiveness of the postal operator services range in e-business processes(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Castells M.: Galaktyka Internetu: Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.
  • Cellary W.: Elektroniczny bizes. Bezpieczna gospodarka elektroniczna, Wydanie specjalne, Net Forum, 2002.
  • Norris M., West S.: E-biznes, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2001.
  • Nowicki A.: Komputerowe wspomaganie e-biznesu, Wyd. Placek 2006.
  • Warner M., Witzel M.: Zarządzanie organizacją wirtualną, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Afuah A., Tucci L.Ch.: Biznes internetowy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Rutkowski K.: Logistyka on-line, PWE, 2002.
  • Sankowska A.: Organizacja wirtualna, Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Światowiec J.: Koegzystencja marketingu partnerskiego i tradycyjnego, w: M. Skurzyński (red.): Innowacje w marketingu - młodzi o marketingu, Materiały konferencyjne, Uniwersytet Gdański, Sopot 2005.
  • UNCETAD: Building confidence. Electronic Commerce and Development, 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332159
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.