Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec wyzwań współczesności. T. 3, Ubezpieczenia | 193-204
Tytuł artykułu

Wpływ reklamy telewizyjnej na wybór otwartego funduszu emerytalnego (studium przypadku)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reklama stała się obecnie nieodzownym elementem działalności rynkowej każdego przedsiębiorstwa, działającego w warunkach konkurencji. Popularność reklamy, jako środka komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem wynika z faktu, iż jest ona jedną z form masowej komunikacji, służącą do przekazywania informacji o produktach i usługach wszystkim, lub wybranym grupom nabywców. Reklama nie tylko informuje, lecz również kreuje obraz produktów, przedstawiający ich walory i korzyści, wynikające z ich użytkowania. Miarą sukcesu reklamy jest skuteczność osiągania celów, w postaci zwiększania wysokości sprzedaży, poprzez percepcję i utrwalanie przekazywanych treści w świadomości odbiorców marki produktu, wizerunku firmy i w efekcie wywoływanie pożądanych zachowań. W założeniach każda reklama powinna doprowadzić do wzrostu sprzedaży i poprawy wizerunku firmy. W praktyce jednak trudno jest przewidzieć jej skutki; zdarza się też, że pozytywne efekty artystyczne i estetyczne reklamy nie przekładają się na efekty ekonomiczne. Warto zatem badać wpływ reklamy na decyzje potencjalnych konsumentów. W 1999 roku miała miejsce jedna z największych kampanii reklamowych w polskich mediach - reklama Otwartych Funduszy Emerytalnych, realizowana w związku z reformą systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce. Sytuacja ta stwarza okazję do zbadania i porównania skuteczności reklamy różnych Funduszy. Celem artykułu jest próba oceny wpływu reklamy telewizyjnej na wybór Otwartego Funduszu Emerytalnego, przeprowadzona w oparciu o wybrane wyniki badań zawarte w źródłach wtórnych i własnych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • H. Kostrzyński: Zareklamować fundusz, "Marketing w Praktyce" 1999, nr 4
  • P. Andrzejewski, M. Remisiewicz: Wybór przyszłości, "Wprost" nr 20
  • J. Kall: Reklama, PWE S.A., Warszawa 1998
  • B. Piwowar: Kto ogląda reklamy telewizyjne, "Aida Media" 1988, nr 8
  • J. Sielicki: Polacy o emeryturze, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332055
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.