Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2 (CD) | 37-48
Tytuł artykułu

Gospodarowanie środkami konsumpcji a zdolność kreowania działalności innowacyjnej w gospodarce

Warianty tytułu
Consumption Resources Management and the Ability to Create Innovative Activity in the Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wykazanie, że gospodarowanie środkami konsumpcji wyznacza długookresową zdolność kreowania działalności innowacyjnej w gospodarce. Rozważania teoretyczne obejmują istotę działalności innowacyjnej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na jej kreowanie, oraz klasyfikację środków konsumpcji, będących w dyspozycji podmiotów konsumpcji (gospodarstw domowych). Mając na względzie cel aplikacyjny rozważań, przeprowadzono analizę gospodarowania finansowymi środkami konsumpcji przez polskie gospodarstwa domowe w latach 2000-2011 na podstawie wtórnych danych empirycznych GUS i wyników badań "Diagnoza Społeczna"1. (abstrakt oryginalny)
EN
An aim of the article is to show that consumption resources management determines the long-term ability to create innovative activity in the economy. The theoretical considerations include the essence of innovative activity, with a particular attention being paid to creation thereof as well as to classification of consumption resources being at the disposal of consumption subjects (households). Having in mind the applicative aim of considerations, the author carried out an analysis of managing financial resources of consumption by Polish households in 2000-2011, based on CSO's secondary empirical data and findings of the surveys "Diagnoza Społeczna" [Social Diagnosis]. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
37-48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet w Białymstoku
Bibliografia
  • Bywalec Cz. (2010), Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Diagnoza społeczna 2003. Warunki i jakość życia Polaków - raport (2003), J. Czapiński, T. Panek (red.), Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa.
  • Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków - raport (2011), J. Czapiński, T. Panek (red.), Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa.
  • Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków - raport (2013), J. Czapiński, T. Panek (red.), Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa.
  • Europe 2020 - A European strategy for smart, sustainable and inclusive growth. Communication from the Commission (2010), European Commission.
  • Freeman C. (2004), Technological Infrastructure and International Competitiveness, "Industrial and Corporate Change", Vol. 13 (3).
  • Gardocka-Jałowiec A. (2012), Nakłady na działalność badawczo-rozwojową a innowacyjność polskiej gospodarki, "Ekonomista", nr 1.
  • Gardocka-Jałowiec A. (2013), Konsumpcja a działalność innowacyjna we współczesnej gospodarce, "Handel wewnętrzny. Rynek. Przedsiębiorstwo. Konsumpcja. Marketing", IBRKK, Warszawa.
  • Gomez-Salvador R., Lojschova A., Westermann T. (2011), Household Sector Borrowing in the Euro Area. A Micro Data Perspective, European Central Bank, No. 125.
  • Hamermesh D.S. (1984), Consumption During Retirement: The Missing Link in the Life Cycle, "The Review of Economics and Statistics", Vol. 66(1).
  • Jasiński A.H. (2006), Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa.
  • Lendel V., Varmus M. (2011), Creation and Implementation of the Innovation Strategy in the Enterprise, "Journal Economics and Management", Vol. 16.
  • Oslo Manual (2005). Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd Edition, OECD, Statistical Office of the European Communities, Luxembourg.
  • Raymond M. (2010), The Trend Forecaster's Handbook, Laurence King Publishing, London.
  • Romer P. (1990), Endogenous Technological Change, "The Journal of Political Economy", Vol. 98(5).
  • Rothwell R. (1994), Towards the Fifth-Generation Innovation Process, "International Marketing Review", Vol. 11(1).
  • Zimbardo P.G., Boyd J. (2009), Paradoks czasu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331903
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.