Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 12 | 2-12
Tytuł artykułu

Analiza strumieni wartości dla odbiorcy - narzędziem poprawy efektywności działalności

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cecha charakteryzującą współczesne przedsiębiorstwa jest wymóg dostosowania działalności do potrzeb odbiorców. W dobie zaostrzającej się konkurencji spełnienie oczekiwań odbiorców stanowi istotny warunek uzyskiwania przychodów ze sprzedaży, wystarczających do pokrycia kosztów działalności i osiągnięcia spodziewanych zysków. Ten sposób myślenia powinien znajdować odzwierciedlenie w sprawozdaniach i analizach przygotowywanych dla kierownictwa przedsiębiorstwa przez służby ekonomiczno-księgowe. Jedną z coraz popularniejszych analiz, umożliwiających powiązanie oczekiwań odbiorców i dążenia do poprawy wyników finansowych przedsiębiorstwa jest analiza wyników w ujęciu strumienia wartości. W artykule przedstawiono założenia analizy strumieni wartości, omówiono zasady jej przeprowadzania, wskazano na obszary zastosowania oraz korzyści z tego płynące.(fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2-12
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • T. Wnuk-Pel, Rachunek kosztów działań (ABC) - istota i wyniki badań empirycznych, "Rachunkowość" 7/2010.
  • Sz. Miesała, S. Sojak, Kalkulacja kosztów jednostkowych metodą kalkulacji doliczeniowej i sterowanego czasem rachunku kosztów działań, "Rachunkowość" nr 7/201.
  • M. Łada, Controlling i siedem "kluczy" efektywności organizacji, "Rachunkowość" nr 8/2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331679
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.