Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 3 (33) | 34-45
Tytuł artykułu

Design of Modern Academic Laboratories Based on VDI Infrastructure

Autorzy
Warianty tytułu
Wdrożenie infrastruktury VDI w laboratoriach akademickich
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł opisuje ekonomiczno-organizacyjne aspekty przemawiające za wdrażaniem rozwiązań VDI (Virtual Desktop Infrastructure) w ośrodkach dydaktycznych wyższych uczelni. Przeprowadzono analizę infrastruktury laboratoryjnej, która pozwala zrozumieć rozległe możliwości adaptacji VDI oraz korzyści, jakie zyskują administratorzy i pracownicy naukowo-dydaktyczni. Oprócz analizy korzyści przedstawiono studium przypadku wdrożenia modelowego rozwiązania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz przedstawiono wybrane doświadczenia z realizacji projektu.(abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the causes of the economic and organizational case for implementing VDI solutions in the learning centers of Academic Centers. The analysis laboratory infrastructure allows for better understanding the broad ability to adapt to VDI and range of benefits they receive, administrators and staff research and teaching. Described implementation is based on VMware Horizon View 5.The author was the originator of the concept of VDI implementation at the University of Economics in Wrocław and participant of the project team.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
34-45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Accelerate the Virtual Workspace: Take a Load off Servers, http://www.teradici.com/products-and-solutions/pcoip-products/hardware-accelerator.
  • Asselin S., O'Doherty P., 2014, VMware Horizon Suite: Building End User Services, VMware Press.
  • Chrobak P., 2014, Implementation of Virtual Desktop Infrastructure in academic laboratories, [in:] Ganzha M., Maciaszek L., Paprzycki M. (eds.), 2Proceedings of the 2014 Federated Conference on Computer Science and Information Systems. Annals of Computer Science and Information Systems, vol. 2, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Warsaw, Institute of Electrical and Electronics Engineers, New York City 2014, pp. 1139-1146.
  • Eaves A., Stockman M., 2012, Desktop as a Service Proof of Concept, [in:] Proceedings of the 13th Annual Conference on Information Technology Education, ACM, New York, pp. 85-86.
  • GPU Accelerators and Coprocessors for Poweredge Servers, http://www.dell.com/learn/us/en/04/campaigns/poweredge-gpu.
  • Guthrie F., Lowe S., Coleman K., 2013, VMware vSphere Design, John Wiley & Sons, Indianapolis.
  • Lowe S., Marshall N., 2013, Mastering VMware vSphere 5.5, John Wiley & Sons, Indianapolis.
  • Madden B., Knuth G., 2014, Desktops as a Service: Everything You Need to Know About DaaS &Hosted VDI, Burning Troll Production, San Francisco.
  • Microsoft Virtual Desktop Infrastructure (VDI), http://www.microsoft.com/pl-pl/windows/enterprise/products-and-technologies/virtualization/vdi.aspx.
  • Miller K., Pegah M., 2007, Virtualization: Virtually at the Desktop, [in:] Proceedings of the35th Annual ACM SIGUCCS Fall Conference, New York, pp. 255-260.
  • Rosenberg J., Mateos A., 2012, Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Warszawa.
  • Serafin M., 2011, Wirtualizacja w Praktyce, Helion, Warszawa.
  • VMware Horizon View, http://www.vmware.com/pl/products/horizon-view.
  • VMware Infrastructure 3: VDI Server Sizing and Scaling, http://www.vmware.com/pdf/vdi_sizing_vi3.pdf.
  • Wady i zalety wirtualizacji stacji roboczych, http://www.itwadministracji.pl/numery/marzec-2014/wady-i-zalety-wirtualizacji-stacji-roboczych.html.
  • What Are the Benefits of VDI?, http://www.techrepublic.com/blog/the-enterprise-cloud/what-are-the-benefits-of-vdi/579/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331389
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.