Warianty tytułu
Higher education institutions as an creative organizations. Micro and macro approaches to the subject
Języki publikacji
Abstrakty
Higher education institutions in Poland are in their essential moment. Public institutions have to oscillate between profitability and maintaining the intellectual fundaments building universities or technical universities. Private higher education institutions take part in the competition for economic survival. Higher education institutions are more and more to demonstrate creativity as to micro as well as macro approach. The article contains descriptions of each of these perspectives along with an supplement to illustrate the major mistakes in promoting creativity in higher education institutions in Poland.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
27-36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Opolski
Bibliografia
- Arystoteles. 2008. Polityka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
- Denek, K. 2011. Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. Dydaktyka akademicka i jej efekty, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu, Poznań
- Orzechowski, E. 1999. Wokół zarządzania kulturą, edukacją, mediami, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków
- Ossowscy, M. i S. 2002. Intymny portret uczonych, Wydawnictwo SIC!, Warszawa
- Platon. 2008. Obrona Sokratesa, Wydawnictwo Hachette, Kraków
- Słownik wyrazów obcych, red. E. Sobol, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995
- http://sjp.pwn.pl/slownik/2564882/kreatywny
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Kreatywno%C5%9B%C4%87
- http://www.nauka.gov.pl/szkolnictwo-wyzsze/dane-statystyczne-o-szkolnictwie-wyzszym/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331195