Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 22 (2) Zarządzanie strategiczne : Quo vadis? | 65-75
Tytuł artykułu

Strategia przedsiębiorcy a strategia przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Strategy of Entrepreneur and Corporate Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie poświęcone zostało zbadaniu relacji między strategią przedsiębiorcy i strategią przedsiębiorstwa. Konieczna okazała się w tym celu analiza semantyczna kategorii przedsiębiorca i przedsiębiorstwo, wskazanie na znaczenie układu interesów i celów interesariuszy dla kształtowania zachowań strategicznych oraz wskazanie na różne warianty rozlokowania ról przedsiębiorczych w odniesieniu do przedsiębiorstwa. Następnie główna uwaga skierowana została na wykazanie wpływu rozlokowania ról przedsiębiorczych w przedsiębiorstwach i siły wpływu poszczególnych grup interesariuszy (biorąc przy tym pod uwagę układ ich interesów i celów), na kształtowanie się orientacji strategicznych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of the paper is to examine the relationship between an individual strategy of entrepreneur and a corporate strategy. Semantic analysis of the terms entrepreneur and enterprise, indication of the importance of the interests and objectives of the stakeholders for the development of strategic behavior, as well as indication of the different possibilities of entrepreneurial roles location for the company were necessary for the purpose. Next to that the main attention was directed to examine the impact of location of the entrepreneurial roles and particular stakeholders (taking into account their interests and goals) for the development of the strategic orientation of the company. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964 nr 16 poz. 93.
  • [2] Kodeks spółek handlowych, Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037.
  • [3] Lichtarski J. (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, wydanie 7, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • [4] Noga A., Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  • [5] Piecuch T., Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • [6] Supernat J., Pojęcie przedsiębiorstwa Instytut Nauk Administracyjnych. Uniwersytet Wrocławski, [www.supernat.pl/wykłady/plik/i_37_2_Microsoft].
  • [7] Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, Dz. U. z 2010 nr 220 poz. 1447.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331039
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.