Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym | 473-482
Tytuł artykułu

Gospodarstwo agroturystyczne jako społeczność wiedzy oraz innowacyjna forma turystyki wiejskiej

Warianty tytułu
Agrotouristic Farm as a Knowledge Society and Innovation Form of Rural Tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest wykazanie, że agroturystyka stanowi niekonwencjonalny instrument tworzenia i rozwoju społeczności wiedzy. Przedstawiono specyfikę oferty agroturystycznej z punktu widzenia turysty, jak również gospodarstwa agroturystycznego. Zasygnalizowano także odpowiednie podejście i umiejętności rolnika i jego rodziny w procesie tworzenia wartości dla turysty i jego rodziny. Zidentyfikowano także bariery budowania społeczności wiedzy w gospodarstwie agroturystycznym. W zakończeniu sformułowano wnioski dotyczące uwarunkowań omawianego procesu. (abstrakt oryginalny)
EN
The puipose of this paper is to show that agrotourism is an unconventional toll of creating and developing the knowledge society. In the paper has been presented an agrotouristic offer from the tourist point of view as well as agrotouristic farm. There has been also shown the appropriate approach and skills of a farmer and his family in the value creating process for the tourist and his family. In addition the barriers of building the knowledge society have been identified. In the ending the conclusions on determinants of discussed process have been formed. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
  • Perechuda K,: Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. AE, Wrocław 2005.
  • Wiatrak A.P.: Baza agroturystyczna w Polsce i uwarunkowania jej rozwoju. Zeszyty Naukowe. AR, Kraków 2003, nr 402, s. 10-11.
  • Turystyka w gminie i powiecie. Red. A. Gordon. Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2003, s. 172.
  • Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Red. K. Perechuda. PWN, Warszawa 2005.
  • Zysnarska E.: Komunikacja społeczna w nowej gospodarce. W: Nowa ekonomia a społeczeństwo. Tom II. Red. S. Partycki. KUL, Lublin 2006, s. 367.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171330875
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.