Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 97 |
Tytuł artykułu

Rola procesu w zarządzaniu

Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Process in Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tworzenie przedsiębiorstwa zorientowanego na procesy to przede wszystkim zmiana myślenia o pracy i jej wykonywaniu. Prowadzi to do trwałych zmian, które mają szansę przetrwać nie kilka miesięcy, ale kilka lat. Zapewnia to poprawę wyników, ale za cenę całkowitej zmiany struktury przedsiębiorstwa i zarządzania nim. Pozwala od nowa ustalać zakres pracy, umiejętności, szkolenia, system ocen i wynagrodzeń, rolę menedżerów, funkcji i innych systemów, z których korzysta przedsiębiorstwo. Koncentrując się na pewnym wycinku działalności od początku do końca, procesy burzą opinie dzielące jednostki o określonych funkcjach, eliminują błędy, przeciwdziałają unikaniu odpowiedzialności, opóźnieniom i kosztom, które pociągają za sobą tego typu niespójności. (fragment tekstu)
EN
Modern organization needs processes rather than task management implementation. in order to create the process management structure within the company, one has to understand all basic definitions such as: process, internal and external environment, goals and many other necessary elements. The way the shareholders cooperate inside the company shows their important influence on the company's processes structure and relation between them. Classified processes can be easily characterized depending on the role they play in each company. The relation between a process and its environment creates a process map. this unique kind of map has its individual owners responsible for the process administration and preparation, as well as for procedure control. All types of processes are the starting points for the process management, which more often reduces corporate losses than costs. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorant
Bibliografia
  • Baran P., Portfel.pl, artykuł "ISO 9001:2000 czy Zarządzanie procesowe".
  • Encyklopedia powszechna, wydawnictwo naukowe pwn, http://encyklopedia.pwn.pl/60054
  • Griffin R. W., podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Hubner Z., Analiza FMEA procesu, internetowe wydawnictwo Złote Myśli, 2006.
  • ISO 9001:2000 pkt 5.1, 5.3, 5.4.1.
  • ISO 9001:2000 pkt. 4.2.3.
  • ISO 9001:2000 pkt. 4.2.4.
  • Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Krzakiewicz K., Podstawy organizacji i zarządzania, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1994.
  • Norma ISO 9001:2000 pkt. 5.4.1.
  • Norma ISO 9001:2000 pkt. 8.2.3.
  • Norma ISO 9001:2000 pkt. 8.5.2.
  • Norma ISO 9001:2000 pkt. 6, wymagania związane z zarządzaniem zasobami.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171330513
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.