Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 14 Prace z zakresu nauk społecznych | 11-22
Tytuł artykułu

Promocja gospodarstw agroturystycznych w województwie świętokrzyskim z wykorzystaniem dostępności teleinformacyjnej

Warianty tytułu
Online advertising of agricultural households in Świętokrzyskie Province
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy zaprezentowano analizę struktury witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych województwa świętokrzyskiego, na potrzeby ich promocji. Ponadto ukazano rozkład przestrzenny (w układzie gmin) poszczególnych cech, składających się na zawartość tych stron. Dokonano oceny zawartości prezentowanych stron w zakresie: wielojęzyczności, oferty agroturystycznej, informacji o cenie oferowanych usług, galerii fotografii, dokładnego adresu, mapy dojazdu oraz możliwości uzyskania kontaktu z właścicielem za pomocą komunikatorów internetowych czy też złożenia zamówienia w formie elektronicznej. Podjęto również próbę oceny witryn za pomocą bonitacji punktowej. Ustalono związek między liczbą oferowanych miejsc noclegowych w gospodarstwach agroturystycznych, posiadających witrynę internetową a sumaryczną liczbą punktów uzyskanych z bonitacji. (abstrakt oryginalny)
EN
In this study analysis of agricultural household online advertising in Świętokrzyskie Province, along with its spatial distribution in community arrangement was presented. Data from all of the agricultural lodgings was used. The evaluation of the presented web pages was made in the scope of: multilingual facility, agricultural offer, information about service prices, photogallery, precise address, access map as well as the possibility of getting in touch with the owner by the means of instant messengers or making an electronic order. There has also been made an attempt of evaluating the websites using the point bonitation method. A relationship was determined between the number of the night lodgings offered in the agricultural households which have a website and the total number of bonitation points. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
  • Szkoła Wyższa Przymierza Rodzin im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Biernat T., Ciupa T., Suligowski R., Stan dostępu telekomunikacyjnego do gospodarstw agroturystycznych województwa świętokrzyskiego, [w:] Gospodarka Regionalna i Turystyka - Aktualne problemy rozwoju turystyki w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, red. nauk. J. Telus, W. Kotliński, Wyższa Szkoła Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych, z. 5, tom I, Kielce 2008.
  • Król K., Techniczno-merytoryczny stan wirtualnych gospodarstw agroturystycznych Polski, "Magazyn Farmerski" 2006, nr 10.
  • Król K., Gola P., Jakość witryn internetowych małopolskich gospodarstw agroturystycznych. Warunki rozwoju obszarów wiejskich, Wrocław 2006.
  • Król K., Wojewodzic T., Strona internetowa źródłem przewagi konkurencyjnej gospodarstwa agroturystycznego, "Wieś i Doradztwo" 2006, nr 1-2.
  • Panasiuk A., Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171330373
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.