Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Finanse w dobie integracji europejskiej | 53-63
Tytuł artykułu

Integracja europejska a geograficzny obszar prowadzenia bankowości detalicznej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wejście Polski i innych krajów Europy Środkowowschodniej do Unii Europejskiej powoduje, że do walki o wykorzystanie tego potencjału staną nie tylko banki działające dotąd na rynkach narodowych, ale także gracze regionalni i globalni. Przystąpienie nowych krajów do UE powoduje bowiem powstawanie coraz większego, pod względem obszaru i liczby ludności, wspólnego rynku usług finansowych (w tym usług skierowanych do klienta indywidualnego), jednak chłonność tego rynku w poszczególnych krajach i obszarach jest zróżnicowana. W związku z tym rodzi się pytanie, czy w zmieniających się uwarunkowaniach rynkowych bankowość detaliczna powinna być prowadzona przede wszystkim na szczeblu lokalnym, względnie regionalnym, czy też będzie i powinna podlegać procesowi umiędzynarodowienia? Celem niniejszego opracowania jest próba udzielenia odpowiedzi na to pytanie poprzez skonfrontowanie tradycyjnego podejścia do geograficznego zasięgu działania bankowości detalicznej z nowymi tendencjami obserwowanymi w tym obszarze działalności banków oraz z dotychczasowymi doświadczeniami banków z krajów Unii Europejskiej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Canals J.: Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Jedliński M.: Detal przyciąga najsilniej. "Gazeta Bankowa" 2003 nr 2.
  • Pietrzak J.: Czynnki przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych. Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2003.
  • Jedliński M.: Lepsze niż rynek. "Gazeta Bankowa" 2003, nr 31.
  • Harasim J.: Strategie marketingowe w bankowości detalicznej w Polsce. Oficyna Wydawnicza "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 2004.
  • Harasim J.: Strategie marketingowe w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej. Wydaw. AE, Katowice 2004.
  • Köppen von J.: Strategie banków w Europie. CeDeWu, Warszawa 1999.
  • Bankowość detaliczna. Perspektywy, rekomendacje. Red. B. Lepczyński. CeDeWu, Warszawa 2002.
  • Angoulvant Ch., Pascault T.: Making Connections: Consolidations Strategies for European Financial Services Firm. "A.T. Kearney Executive Agenda" 2003, nr 2.
  • Barfield R.: Creating Value through Mergers, "The Banker" 1998, nr 7.
  • Janin N., Angles B.: La dimension culturelle au coeur des fusions. "Banque Strategie" 1999, nr 157, Fevrier.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171330295
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.