Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 4 Dziedzictwo kulturowe, historyczne podróżowanie i współczesne aspekty turystyki | 229-240
Tytuł artykułu

Metody wyceny podstawą kształtowania wartości przedsiębiorstw turystycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methods of Valuation Basis of Shaping the Value of Tourist Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma ukazać fakt, iż proces wyceny jest bardzo złożony. Zdarzeniu temu powinien przyświecać podstawowy cel, jakim jest umożliwienie w przedsiębiorstwie turystycznym podejmowania racjonalnych decyzji, tak aby móc ukazać adekwatną wartość przedsiębiorstwa.(fragment tekstu)
EN
In the article were introduced methods of valuation the value of enterprises. They can also find the use in tourist enterprises. It was showed, that the valuation means the valuable measurement of tourist enterprise and its property components. The choice of valuation method depends from the aim which valuation is made and from sides who take part in transaction. Valuation in comparison with the market opinion of the company shows if the firm is appreciated and the worth purchase. Valuation makes up the rational basis to the successful transactions of the purchase-sale, building the strategy of the firm development or making the decision by the investors who could get to know the fundamental value of tourist enterprises. The complexity of the measurement system and opinion of the value of individuals was underlined.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Borowiecki R., Jaki A. (1997): Skala i przyczyny zróżnicowania wyników wycen przedsiębiorstw prywatyzowanych [w] Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, pod red. J. Duraja. Łódź, s.65.
  • 2. Dudycz T (2005): Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 42.
  • 3. English J.R. (2001): Applied Equity Analysis. McGraw-Hill, New York, s. 289.
  • 4. Fernandez P. (2002): Voluation Methods and Shareholder Value Creation. Academic Press, San Diego, s.23.
  • 5. Helbling C. (1991): Unternehmensbewertung und Steuern. IdW-Verlag GmbH, Dusseldorf, s.172-173.
  • 6. Herman A., Szablewski A. (1999): Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa, s.111.
  • 7. Jaki A. (2008): Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa. Wolters Kliwer Polska - Oficyna, Kraków, s. 93.
  • 8. Kamela-Sowińska A. (1994): Wycena przedsiębiorstw i ich mienia w warunkach inflacji. Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa, s. 67-70.
  • 9. Kamela - Sowińska A. (1996): Wartość firmy. PWE, Warszawa, s. 135.
  • 10. Kasiewicz S., Mączyński (1999): Metdy wyceny bieżącej wartości przedsiębiorstwa, [w] Zarządzanie wartością firmy. Warszawa, s. 44.
  • 11. Krzemińska D (2005): Finanse przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, s. 70.
  • 12. Kufel M. (1992): Metody wyceny przedsiębiorstw. Wydawnictwo Park, Bielsko-Biała, s. 20-24.
  • 13. Pasieczny L. (1991): Metody i procedury wyceny przedsiębiorstw. TOPEXJM, Warszawa, s. 19-20.
  • 14. Tuzimek R. (2003): Metody porównań rynkowych, w: Finanse przedsiębiorstw, L. Szyszko (red). Warszawa, s. 426.
  • 15. Zarzecki D. (1999): Metody wyceny przedsiębiorstw. Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999, s.341-342.
  • 16. Zarzecki D., Zastosowanie metody wartości aktywów netto w wycenie przedsiębiorstw, "Przegląd organizacji", nr 11.
  • 17. Rozporządzenie Ministra Finansów z 17 stycznia 1997r., w sprawie amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (Dz.U. Nr 6, poz.35.).
  • 18. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szczunkowego (Dz.U. z 2004r. Nr 207, poz. 2109) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2005r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szczunkowego (Dz.U. z 2005r. Nr 196, poz. 1628).
  • 19. www.bossa.pl ( 11 lutego 2009 )
  • 20. www.mariuszduda.com/wycena ( 16 lutego 2009 )
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318951
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.