Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 | 82-89
Tytuł artykułu

Innowacyjność jako element strategii kształtowania pozycji konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation as Part of a Strategy of Maximizing the Competitive Position of Small and Medium-Sized Enterprises in Rural Areas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zostały przedstawione czynniki wpływające na kształtowanie strategii konkurencyjnych przedsiębiorstw sektora MŚP ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności, warunki ich wdrożenia oraz szanse i zagrożenia wynikające z ich zastosowania. Zamieszczone w opracowaniu wyniki badań są częścią szerszego badania otoczenia sektora małych i średnich przedsiębiorstw działających na obszarach wiejskich w województwie lubelskim. (abstrakt oryginalny)
EN
Achieving a competitive advantage is a major problem in the strategic management of each company operating in market conditions. Market realities are identified by dynamic competitive situations, characterized by the presence in the market of a large number of enterprises. Each of them is aware that the entities operating in the same market may be a threat to the company, which means that they can remove it from the market. The advantageous position of an enterprise in relation to other competitors, and thus gaining a competitive advantage over them, effectively requires overcoming restrictions resulting both from the changing environment, as well as those caused by the resources of the company. The main objective of this paper is to present how small and medium-sized enterprises operating in rural areas are acquiring and maintaining a competitive advantage in the market. The study will present competitive activities conducted by enterprises with particular emphasis on innovation, the conditions for their implementation and the opportunities and risks arising from their use, with particular regard to the specificity of the SME sector in rural areas of the Lublin province. The presented results are part of a broader research environment of small and medium sized enterprises operating in the province of Lublin. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
82-89
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • 1. Adamikiewicz-Drwiłło H.G., (2010), Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle uwarunkowań współczesnej gospodarki, Dom Organizatora, Toruń.
  • 2. Angowski M., (2005), Strategie konkurencyjne małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] D. Niezgoda (red), Sposoby budowy i oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Akademia Rolnicza w Lublinie, Lublin.
  • 3. Angowski M., (2008), Rozwój i znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w polskiej gospodarce, "Roczniki Nauk Społecznych" t. XXXVI, z. 3.
  • 4. Chądzyński J., Nowakowska A., Przygodzki Z., (2007), Region i jego rozwój w warunkach globalizacji, CeDeWu, Warszawa.
  • 5. Kijek T., (2011), Innowacje a dynamika konkurencji: podejście ewolucyjne, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 168.
  • 6. Marciniak S., (2010), Innowacyjność i konkurencyjność gospodarki, C.H. Beck, Warszawa.
  • 7. Pomykalski A., (2008), Managing Innovations, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • 8. Rogut A., (2008), Potencjał polskich MSP w zakresie absorbowania korzyści integracyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • 9. Rokita J., (2005), Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  • 10. Romanowska M., (2009), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  • 11. Schumpeter J., (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • 12. Stankiewicz M.J., (2005), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności w warunkach globalizacji, TNOiK "Dom Organizatora", Toruń.
  • 13. Surówka-Marszałek D., (1999), Rola usług w tworzeniu przewagi konkurencyjnej firm na rynku przemysłowym, "Marketing i Rynek" nr 6.
  • 14. Wrzosek W., (1999), Przewaga konkurencyjna, "Marketing i Rynek" nr 7.
  • 15. Żołnierski A., (2005), Innowacyjność polskich mikroprzedsiębiorstw, PARP, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318915
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.