Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 1 (5) | 107-123
Tytuł artykułu

Branding personalny i coaching jako techniki zarządzania marką jednostek administracji publicznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzorem firm biznesowych podmioty polityczne, w tym jednostki administracji publicznej, aby mogły z sukcesem realizować cele, do których zostały powołane, powinny szukać nowych rozwiązań w budowaniu swej użyteczności i rozpoznawalności na rynku. Dotychczasowe wykorzystanie dorobku marketingu, zwłaszcza przyjęcie głównie orientacji promocyjnej, nie wystarcza już, by działania przez nich podejmowane mogły być efektywne w globalnym, informacyjnym społeczeństwie. Dbanie wyłącznie o aspekty promocyjne czy wizerunek jednostki administracji publicznej, w oderwaniu od innych narzędzi marketingowych i innych podmiotów oraz ogniw komunikacji funkcjonujących na tym rynku jest już niewystarczające do zaistnienia i przetrwania w zmieniającym się świecie. Wykorzystanie wiedzy z zakresu brandingu personalnego oraz coachingu, stosowanych z dużym powodzeniem w sferze biznesu, może wpłynąć na rozwój wszystkich podmiotów politycznych i zaufanie do nich. Wychodząc od analizy przebiegu procesu komunikacji podmiotów politycznych, zmiany znaczenia poszczególnych jego ogniw, analizy przyjętej orientacji promocyjnej w ich działaniach marketingowych, udowodniono, iż nowe podejście oparte na autentycznych i wiarygodnych wartościach organizacji i tworzących j ą ludzi, będących bazą przy tworzeniu i zarządzaniu ich marką, jest jednym z najważniejszych elementów skuteczności działań podejmowanych przez wszystkie podmioty polityczne, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek administracji publicznej. Z całą pewnością należy w zdecydowany sposób komunikować sensowność inwestowania w silne marki liderów i poszczególnych pracowników tworzących silne marki jednostki administracji publicznej przy wykorzystaniu techniki zarządzania marką, jaką jest branding personalny. (abstrakt oryginalny)
EN
Following the example of business companies, political organizations, including public administration, in order to successfully achieve the objectives for which they were established, they should look for new solutions in building their usability and visibility in the market. Previous use of marketing knowledge, especially the adoption mainly promotional orientation, is no longer enough, to the action taken by them that could be effective in the global information society. Caring only about the promotional aspects of the public administration image in isolation from other marketing technics, organisations and communication links operating in this market, is no longer sufficient for the existence and survival in a changing world. Use knowledge of personal branding and coaching that are used successfully in the field of business, can affect the development and confidence of all political organisations. Starting from the analysis of the communication process in politics, changing the meaning of its links and the promotional orientation adopted in their marketing activities, the author proved that, a new approach based on authentic and credible values of the organization and its people, who base the creation and management of their brand, is one of the leading elements of the effectiveness of the actions taken by all political organisations, with particular emphasis on public administration units. Certainly, there is a need to communicate the reasonableness of investing in strong brand leaders and individual employees forming a strong brand public administration, using management techniques, which is for sure coaching and personal branding. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
107-123
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Anholt S. (2007) Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę. Warszawa: IMP.
  • Atkinson M., Chois R.T. (2009) Sztuka i nauka coachingu. Wewnętrzna dynamika. Warszawa: NEW Dawn.
  • Boyd E.B. (2011) For brands being human is the new black. www.flickr.com (20.01.2014).
  • Dobek- Ostrowska B., Wiszniowski R. (2001) Teoria komunikowania publicznego i politycznego - wprowadzenie. Wrocław: Astrum.
  • Ficher Roffer R. (2002) Make a Name for Yourself. New York: Broodway Books.
  • Goban-Klas T. (2002) Media i komunikowanie masowe. Warszawa: WN PWN.
  • Godin S. (2007) Wielkie Muuu. Nie musisz być perfekcyjny - masz być nadzwyczajny. Gliwice: Helion.
  • Gutkowski Sz. (2013) Promocja Polski. Think Tank, Vol. 1.
  • Jabłoński A.W., Sobkowiak L. (2009) Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Kaniewska A. (2001) Teraz jest czas na Polskę. www.instytutobywatelski.pl (20.01.2014).
  • Kilen N. (2012) Zapomnijcie o facebooku. www.ad- monkey.pl (20.01.2014).
  • Kotler Ph., Haider D.H., Rein I. (1993) Marketing Places, The Free Press.
  • Kotowicz B. (2012) Co z tą Polską. www.brandin- gowy.pl (20.02.2014).
  • Mruk H. (2013) Liderowanie a dyrygowanie. www. newpro.pl (20.02.2014).
  • Peters T. (1997) The Brand Called You. Magazyn Fast Company.
  • Przybył M. (2012) Branding - sztuka i technologia zarządzania marką. Think Tank, Vol. 1.
  • Pyłowska H. (2013) Rebranding. Think Tank, Vol. 1.
  • Robbins M. (2012) Bądź sobą. Autentyczność jest w cenie. Gliwice: Helion.
  • Schawbel D. (2012) Personal Branding2,0. Gliwice: Helion.
  • Sheth J.N., Sisodia R.S. (2005) Does Marketing Need Reform? Journal of Marketing, Vol. 69.
  • Staelin R. (2005) Influencing the Practice Through Big New Ideas, Journal of Marketing, Vol. 69.
  • Ulasiński C. (1995) Formułowanie planu polityki infor-macyjnej gminy. W: Regulska J. (red.) Grochem o ścianę... ? Warszawa: Wydawnictwo Samorządowe FRDL.
  • CBOS (2013) Co ja mogę? Coaching, nr 6. Wyniki badań CBOS.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318869
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.