Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 | 41-47
Tytuł artykułu

Zarządzania mediami - koncepcje i metody badawcze

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Media Management - Concepts and Research Methods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zawarto podstawowe koncepcje zarządzania mediami. Wskazano na uwarunkowania historyczne, współczesne koncepcje oraz specyfikę zarządzania mediami. Zdaniem autora zarządzanie mediami może być rozpatrywane w ujęciu szerszym (dotyczącym zjawisk społecznych, politycznych i gospodarczych) oraz węższym, które odnosi się jedynie do zarządzania przedsiębiorstwem medialnym. Badanie tych zagadnień jest trudne, bowiem wymaga stworzenia określonego aparatu pojęciowego i odpowiednich narzędzi badawczych. (abstrakt oryginalny)
EN
This article provides the basic concepts of media management looking into the historical background and contemporary concepts of specific media management. The Author has considered media management in wider (social, political and economic phenomena) and narrower terms, that relates only to management in media companies. The study of these issues is difficult, because it requires the creation of a specific conceptual apparatus and appropriate research tools. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Rocznik
Numer
Strony
41-47
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Ackoff R.L., (1973), O system pojęć systemowych, "Prakseologia" nr 2, za: S. Sokołowska, (2009), Organizacja i zarządzanie. Ujęcie teoretyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.
  • 2. Albarran A.B., Chan-Olmsted S.M., Wirth M.O. (eds.), (2006), Handbook of Media Management and Economics, Lawrence Erlbaum Associates, New York.
  • 3. Beliczyński J., (2005), Radio jako obiekt zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • 4. M. Bielski, (1997), Organizacje: istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • 5. S.R. Clegg, C. Hardy, W.R. Nord (eds.), (1996), Handbook of Organization Studies, Sage, London.
  • 6. The Future Funding of the BBC. Report of the Independent Review Panel, (1999), Department for Culture, Media and Sport, London.
  • 7. D. Hallin, P. Mancini, (2007), Trzy modele mediów w ujęciu porównawczym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • 8. Jakubowicz K. (2007), Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • 9. Jędrzejewski S., (2003), Radio w komunikacji społecznej, Wydawnictwo Profi-Press, Warszawa.
  • 10. Kast F.E., J.E., Rosenzweig, (1972), Organization and Management. Environment and Perceived Environmental Uncertainty, "Administrative Science Quarterly" vol. 17, no. 3, za: A.K. Koźmiński, Organizacja, [w:] A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 30.
  • 11. Kowalski T., (1998), Media i pieniądze. Ekonomiczne aspekty działalności środków komunikowania masowego, Przedsiębiorstwo Handlowe TEX, Warszawa.
  • 12. Kowalski T., (2008), Między twórczością a biznesem. Wprowadzenie do zarządzania mediami, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • 13. Kowalski T., Jung B., (2006), Media na rynku, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • 14. Koźmiński A.K., (2004), Organizacja, [w:] A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 15. Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.), (2004), Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
  • 16. Mierzejewska B.I., Hollifeild C.A., (2006), Theoretical Approaches in Media Management Research, [w:] A.B. Albarran, S.M. Chan-Olmsted, M.O. Wirth (eds.), Handbook of Media Management and Economics, Lawrence Erlbaum Associates, New York, s. 40-57.
  • 17. B. Nierenberg, (2007), Publiczne przedsiębiorstwo medialne. Determinanty, systemy, modele, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • 18. B. Nierenberg, (2006), Strategia publicznego przedsiębiorstwa medialnego, Wydawnictwo Radio Opole, Opole.
  • 19. B. Nierenberg, (2011), Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • 20. K. H. Roberts, M. Grabowski, (1996), Organizations, technology and structuring, [w:] S.R. Clegg, C. Hardy, W.R. Nord (eds.), Handbook of organization studies, Sage, London, s. 409-423.
  • 21. Picard, R., (1989), Media Economics. Concepts and Issues, Sage Publications, London.
  • 22. Piotrowski W., (2004), Organizacja i zarządzanie - kierunki, koncepcje, punkty widzenia [w:] A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
  • 23. Pringle P.K., Starr M.F., (2006), Electronic Media Management, Focal Press, Burlington-Oxford.
  • 24. Review of Public Broadcasting Around the World, (2004), McKinsey Company, London.
  • 25. Sokołowska S., (2000), Organizacja i zarządzanie. Ujęcie teoretyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 64.
  • 26. Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr7, poz. 34 z późn. zm.).
  • 1. http://www.krrit.gov.pl/bip/Portals/0/sprawozdania/spr2008/inf2008.pdf, [21.08.2008].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318831
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.