Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 2(2) | 19-25
Tytuł artykułu

The Influence of Teachers' Promotion on the Quality of Teaching - Case Study

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wpływ awansu zawodowego nauczycieli na jakość kształcenia - studium przypadku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawiono problem wpływu awansu zawodowego nauczycieli na jakość kształcenia w placówce szkolnej na Śląsku. W tym celu, w jednej ze szkół średnich w województwie śląskim została przeprowadzona wśród nauczycieli ankieta. Wyniki badań, zmuszają do myślenia, słaniają do refleksji i głębszej analizy. Wyniki te są i będą weryfikowane. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the problem of teachers' professional promotion and its influence on the quality of teaching in one of the Silesian secondary schools. Therefore a survey was made among the teachers' working in one of the secondary schools in the district of Silesia. The results of the research make us think about this problem, incline to reflection and deeper analysis. All the results are being and will be verified. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
19-25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wieloprofilowy Zespół Szkół w Tarnowskich Górach
Bibliografia
  • Adamek I. and Żmijewska E. (eds.): Nauczyciel w systemie edukacyjnym. Teraźniejszość i przyszłość. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. Kraków 2009.
  • Bartkowicz Z., Kowaluk M., and Samujło M. (eds.): Nauczyciel kompetentny - teraźniejszość i przyszłość: Wydawnictwo UMCS. Lublin 2007.
  • EURYDICE Working Conditions and Pay. Report III "The teaching profession in Europe: Profile, trends and concerns" 2003.
  • EURYDICE Atrakcyjność zawodu nauczyciela - wyzwanie XXI wieku. Raport IV w serii "Zawód nauczyciela w Europie: profil, wyzwania, kierunki zmian" (Polish version: Warsaw 2006, FRSE).
  • Gaś Z. B.: Doskonalący się nauczyciel. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2001.
  • Konarzewski K.: Problemy i schematy. Pierwszy rok nauki szkolnej dziecka.: Wyd. "Żak". Warszawa 1996.
  • Kruszewski K. O nauczaniu i uczeniu się w szkole. [in:] Kruszewski K. (ed.): Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2005.
  • Kruszewski K. (ed.): Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2005.
  • Nalaskowski A.: Dzikość i zdziczenie jako kontekst edukacji. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Kraków 2006.
  • OECD TALIS - Teaching and Learning International Survey (polish version: Międzynarodowe badanie nauczania i uczenia się OECD. Polska na tle międzynarodowym. Ministry of National Education, Institute for Educational Research: Warsaw 2009).
  • Pracuj.pl. Report "Is it worth to be a teacher? (http://www.edunews.pl).
  • European Dimensions of Teacher-Education - Similarities and Differences Edited by Milena Valenčič Zuljanand Janez Vogrinc. Ljubljana 2011.
  • Zdybel D., Bogucki J. and Głodzik B.: Teacher Education System in Poland - A State of "Permanent Reform" Ljubljana 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318801
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.