Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 (19) | 74-85
Tytuł artykułu

Identyfikacja i ocena strategii rynkowych deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości mieszkaniowych

Autorzy
Warianty tytułu
Identification and Assessment of Market Strategies of Developers' on Property and Housing Market in Wrocław
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dla rozwoju przedsiębiorstw deweloperskich niezbędne jest posiadanie właściwie sformułowanej strategii rozwoju, w tym też misji, celów, sposobów ich osiągania i kontroli. Badania empiryczne przeprowadzono wśród 37 wrocławskich przedsiębiorstw deweloperskich. Metody, które zastosowano, są następujące: pogłębiony wywiad bezpośredni, wywiad telefoniczny, obserwacja bezpośrednia. W świetle przeprowadzonych badań stwierdzono, że duże firmy deweloperskie, z rozbudowaną strukturą organizacyjną, formułują misję zdecydowanie częściej niż małe podmioty, mające ograniczoną skalę działania. Ponadto działania rynkowe wrocławskich deweloperów okazały się w większości spontaniczne, niewykazujące przemyślanych i usystematyzowanych zachowań. Obserwacja zachowań deweloperów dowodzi, że jedynie część firm, planując nowe inwestycje, wnikliwie analizuje rynek i preferencje nabywców, dostosowując swoją ofertę do bieżącej sytuacji na rynku, natomiast inne firmy bazują na intuicji lub powielają poprzednie, sprawdzone realizacje.(abstrakt oryginalny)
EN
For the development of developer enterprises it is essential to have properly formulated development strategies, including a mission, objectives, their methods of implementation and control. Empirical research was conducted among 37 Wroclaw developers. Methods that have been used are: an individual in-depth interview, a telephone interview and a direct observation. It was found that large development companies, with a complex organizational structure, more often formulate a mission than small entities with limited scale of operations. In addition, the market activities of Wroclaw developers, were mostly spontaneous, not showing deliberate and systematic behavior. The observation of the behavior of developers shows that only part of the companies planning new investments, carefully analyzes the market and buyers' preferences, adapting their offer to the current situation on the market, while other companies base it on intuition or duplicate previous, proven implementations.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
74-85
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Kaleta A., Realizacja strategii, PWE, Warszawa 2013.
  • Kaleta A. (red.), Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu,, Wrocław 2000.
  • Kłeczek R., Kowal W., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 2001.
  • Kotler Ph., Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu, Rebis, Poznań 2004.
  • Kozarowicz H., Misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie strategiczne praca zbiorowa, A. Kaleta (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • Moszkowicz M., Misja jako podstawa i przejaw tożsamości przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, M. Moszkowicz (red.), PWE, Warszawa 2005.
  • Moszkowicz M. (red.), Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005.
  • Mruk H. (red.), Strategie Marketingowe, AE, Poznań 2002.
  • Niemczyk J., Teleologiczne i metodyczne elementy analizy strategii, [w:] Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, R. Krupski (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • Olszewska B. (red.), Zarządzanie strategiczne, przedsiębiorstwo na progu XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • Piwoni-Krzeszowska E., Strategie marketingowe, [w:] Zarządzanie strategiczne, przedsiębiorstwo na progu XXI wieku, B. Olszewska (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • Stachura E., Marketing na rynku nieruchomości, PWE, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318667
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.