Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 5, cz. 1 Profesjonalizm w logistyce Kształcenie logistyków - doświadczenia i wnioski | 115-126
Tytuł artykułu

Wymiar operacyjny obsługi logistycznej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Operational Dimension of Logistics Service
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Treści artykułu są zdeterminowane celem badań, jakim było określenie podstawy do integracji przedsięwzięć logistycznych realizowanych w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw. Tak wyznaczony cel skłonił autora do sformułowania następującego problemu badawczego: Co powinno stanowić podstawę do integracji przedsięwzięć logistycznych realizowanych w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw? Wyniki badań pozwoliły potwierdzić hipotezę badawczą, że obsługa logistyczna stanowi podstawę do integracji przedsięwzięć logistycznych realizowanych w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw. Osiągnięcie celu badań wiązało się z potrzebą identyfikacji wymiaru operacyjnego obsługi logistycznej i koniecznością odniesienia się do jego wpływu na dobór treści kształcenia studentów na kierunku logistyka. Niekiedy odnosi się wrażenie, że łatwiej jest opisywać i przedstawiać wymiar strategiczny logistyki niż jej zakres operacyjny, co z kolei w pierwszej kolejności interesuje klienta i menedżera operacyjnego logistyki. (fragment tekstu)
EN
Logistics service could be the basis for the integration of logistics operations carried out in the enterprise and supply chain. The operational dimension can be used to identify a range of theory and practice needed to form the necessary knowledge and skills during the undergraduate studies in logistics. The article shows the results reflecting the essence of logistics service as a concept in the theory of modern logistics, the logistics service properties and possibilities of using the operational dimension of logistics service for identification the education content of courses in logistics. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Archutowska J., Żbikowska E. (2002), Rozwój rynku usług logistycznych w Polsce, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa, www.logistyka.org.pl, 23.08.2010.
  • Ciesielski M. (red.) (2009), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa.
  • Coyle J.J., Bardi E.J., Langley Jr. C.J. (2002), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
  • Jeszka A.M. (2009), Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Kempny D. (2001), Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.
  • Kempny D. (2008), Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Kempny D. (2010), Tendencje i kierunki rozwoju obsługi logistycznej [w:] Kierunki rozwoju obsługi logistycznej, P. Hanus, D. Kempny, M. Kasperek, K. Niestrój (red.), Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Kompendium wiedzy o logistyce (2004), red. E.Gołembska, Wyd. Naukowe PWN,Warszawa.
  • Metodyka lokalizacji i kształtowania centrów logistycznych w Polsce (2000), L. Mundur (red.), Wyd. Kolejowej Oficyny Wydawniczej, Warszawa.
  • Neider J. (2008), Transport międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  • Penc J. (1997), Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
  • Schafer-Kunz J., Tewald C. (1984), Make-or-Buy Entscheidungen in Logistik, Detscher Universitat Verlag, za: M. Sołtysik, Zarządzanie logistyczne, Wydanie III zmienione i rozszerzone, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2003.
  • Sikorski P.M. (2008), Spedycja w praktyce - wiek XXI, Wyd. Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., Warszawa.
  • Smyk S. (2010), Logistyczna obsługa klienta jako proces budowania potencjału konkurencyjnego, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Tom XI, Zeszyt 6, "Zarządzanie logistyczne", K. Kolasińska-Morawska (red.), Wyd. Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź.
  • Smyk S. (2012), Współczesne efekty kształcenia na kierunku logistyka, jako determinanta rozwoju zawodowego nauczyciela szkoły wyższej [w:] Kompetencje współczesnego nauczyciela, t. 2., T. Zacharuk, A. Niewęgłowska (red.), Wyd. Anna Klim-Klimaszewska, Siedlce.
  • Sołtysik M. (2003), Zarządzanie logistyczne, III wydanie zmienione i rozszerzone, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Usługi logistyczne (2007), W. Rydzkowski (red.), Wyd. II, Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, Poznań.
  • Usługi logistyczne. Teoria i praktyka (2011), W. Rydzkowski (red.), Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318629
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.