Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 34 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu Rola personelu i kreowania relacji w podmiotach rynkowych | 259-271
Tytuł artykułu

Diagnoza zasobów ludzkich i perspektywy zatrudnienia w przedsiębiorstwach handlu detalicznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Human Resources Diagnosis and Employment Prospects in Retail Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest weryfikacja występowania związków między pozycją konkurencyjną a znaczeniem czynnika ludzkiego dla przedsiębiorstwa. W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród 292 przedsiębiorców realizujących działalność w sektorze handlu detalicznego żywnością. Ze względu na kluczowe znaczenie obsługi klienta w tym typie działalności weryfikacji poddano autoocenę zasobów czynnika ludzkiego. Przedsiębiorcy ocenili go według analizy SWOT jako mocną lub słabą stronę własnej firmy. Po przeprowadzonej w ten sposób diagnozie w artykule opisano planowane zmiany w wielkościach zatrudnienia badanych podmiotów handlowych. Pogłębiając analizę, przyjęto kryteria klasyfikacyjne badanych podmiotów, grupując je według cech obiektywnych i subiektywnych. (abstrakt autora)
EN
Celem artykułu jest weryfikacja występowania związków między pozycją konkurencyjną a znaczeniem czynnika ludzkiego dla przedsiębiorstwa. W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród 292 przedsiębiorców realizujących działalność w sektorze handlu detalicznego żywnością. Ze względu na kluczowe znaczenie obsługi klienta w tym typie działalności weryfikacji poddano autoocenę zasobów czynnika ludzkiego. Przedsiębiorcy ocenili go według analizy SWOT jako mocną lub słabą stronę własnej firmy. Po przeprowadzonej w ten sposób diagnozie w artykule opisano planowane zmiany w wielkościach zatrudnienia badanych podmiotów handlowych. Pogłębiając analizę, przyjęto kryteria klasyfikacyjne badanych podmiotów, grupując je według cech obiektywnych i subiektywnych. (author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Cyrek M., Rozwój sektora usług a gospodarka oparta na wiedzy, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2012.
  • Kuczewska L., Pracujący w sekcji "Handel; naprawa pojazdów samochodowych", [w]: Handel wewnętrzny w Polsce. Rynek artykułów żywnościowych, IBRKiK, Warszawa 2013.
  • Pracujący w gospodarce narodowej w 2012 r., Informacje i Opracowania Statystyczne, GUS, Warszawa 2013.
  • Rynek wewnętrzny w 2012 r., Informacje i Opracowania Statystyczne, GUS, Warszawa 2013.
  • Sławińska M., Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa handlowego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 1998.
  • Zatrudnienie i wynagrodzenia w gospodarce narodowej w I-III kwartale 2013 r., GUS, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318595
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.