Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 34 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu Problemy zarządzania i marketingu w konkurencyjnym otoczeniu | 197-205
Tytuł artykułu

Innowacje w procesie globalizacji przedsiębiorstw handlu detalicznego.

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovations in The Globalization Process of Retail Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest podkreślenie kluczowej roli innowacji w procesach globalizacji handlu. Omówiono w nim pokrótce zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania tego procesu, przy czym uwaga została skoncentrowana na tych ostatnich. Wskazano na rolę innowacji produktowych (produkty oznaczone marką własną i formaty handlu) w wyróżnianiu przedsiębiorstw oraz technologicznych w koordynacji rozproszonych operacji handlu na rynku globalnym. Określono również dalsze pożądane kierunki działań detalistów globalnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to show the crucial role of innovations in the process of retail enterprises globalization. The internal and external conditions of this process are shortly described, but the attention is focus on internal resources. The role of product innovations (own brand products and new retail form) in differentiating retailer offer has been indicated as well as the role of technological innovations in coordinating its activities dispersed on global market. The next steps that should be taken by global retailers in the future has also been specified. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • 2004 Global, Raport Deloitte, www.stores.org, stores/January G 9.
  • Global Powers of Retailing 2014. Retail Beyond begins, Delloitte, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Chile/Local%20Asset s/Documents/Nuevos/ Estudios/CB_GlobalPowersofRetailing2014.pdf.
  • Goldman A., Internationalization of retailing: Strategies, technology, and global-scope retailers, Jerusalem School of Business Administration, 1993, working paper.
  • Incandela D., McLaughlin K.L., Shi C.S., Retailers to the world, "The McKinsey Quarterly" 1999, No. 5.
  • Katzen L.R., Retailing - the global mandate, A bi-monthly essay co-published by the Centre of Retailing Studies, Texas A&M University, September 1993, Vol. 5, No. 5.
  • Knezevic B., Szarucki M., Internationalization of retail in Poland and Croatia, [w]: Challenges for the Trade of Central and Southeast Europe, red. S. Renko, B. Knezevic, Emerald, 2013.
  • Nicholas A., Internationalization: interpreting the motives, [w]: International retailing. Trends and strategies, red. P.J. McGoldrick, G. Davies, Financial Times Management, London 1995.
  • Oczkowska R., Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy - strategie - tendencje, Difin, Warszawa 2013.
  • Retail 2020, "Chain Store Age" 2012, November, Vol. 88, No. 7.
  • Summers D., Building global growth through innovation. A conversation with former IKEA CEO Anders Dahlvig, American Management Association, MWORLD Spring 2012.
  • Terpstra V., Sarathy R., International marketing, The Dryden Press, USA 1994.
  • Tordjman A., Toys"R"Us, "European Retail Digest" 1996, Spring.
  • Wrigley N., Lowe M., The globalization of trade in retail services, http://www.oecd.org/tad/services-trade/46329746.pdf.
  • Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318479
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.