Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 34 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu Problemy zarządzania i marketingu w konkurencyjnym otoczeniu | 187-196
Tytuł artykułu

Współpraca małej firmy z siecią handlową - aspekty marketingowe

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cooperation Of A Small Company With The Retail Network - Marketing Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono uwarunkowania i specyfikę współpracy małej firmy z siecią handlową. Mimo dominującej siły przetargowej sieci wobec drobnego dostawcy wskazano możliwości budowania atrakcyjności oferty dostawcy na tle oczekiwań sieci i jej poszczególnych placówek handlowych, a przez to wzmacniania swojej pozycji w polu konkurencyjnym sieci. W ujęciu marketingowym relacje dostawcy z siecią handlową określono z dwóch perspektyw: jako czynnika modyfikującego synergię efektu sieciowego i efektu skali w rozwoju sieci oraz jako czynnika wzmacniającego proces kształtowania satysfakcji i lojalności klienta sieciowego. Słowa kluczowe: sieć, klient, lojalność, mała firma, handel.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the conditions and characteristics of small business cooperation with the retail network. Despite the dominant bargaining power of the network towards small suppliers, the paper shows the possibility of building the attractiveness of the provider's offer on the background of expectations of the network and of retail outlets, thereby strengthening the position in the competitive area of a network. In terms of marketing the relations of the supplier with the retail network were defined from two perspectives: as the factor modifying the synergy of the network effect and economies of scale in the development of networks and as the factor strengthening the process of shaping customer satisfaction and customer loyalty of the network client. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Katz M.L., Shapiro C., Network externalities, competition and compatibility, "The American Economic Review" 1985, No. 75 (3).
  • Lee Y., O'Connor G.C., New product launch strategy for network effect products, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2003, Vol. 3.
  • Skowron S., Klient w sieci organizacyjnej, Difin, Warszawa 2013.
  • Skowron S., Skowron Ł., Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318475
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.