Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 34 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu Problemy zarządzania i marketingu w konkurencyjnym otoczeniu | 135-148
Tytuł artykułu

Na korzyść albo na niekorzyść - wykorzystywanie wybranych koncepcji w praktyce marketingowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Beneficial or Not Beneficial - Utilization of Selected Concepts in Marketing Practice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing, oprócz zwolenników wskazujących na korzyści, jakie zapewnia, ma też i przeciwników ujawniających jego słabości, zwłaszcza nieetyczne praktyki, których się dopuszcza. Krytyczna opinia o marketingu zdaje się być spowodowana przede wszystkim niewłaściwym wykorzystywaniem przez praktyków marketingu koncepcji i metod opracowanych przez badaczy marketingu. W artykule przedstawiono trzy wybrane koncepcje marketingowe i ograniczenia w korzystaniu z nich, powołując się na badania przeprowadzone na rozwiniętych rynkach (dane wtórne). Autor analizuje uzyskane w nich rezultaty z punktu widzenia problemów, jakie może spowodować niewłaściwe stosowanie zawartych w tych badaniach koncepcji: wielokanałowej komunikacji marketingowej, indywidualizacji dobra i usługi oraz wprowadzania nowości grożącego efektem kanibalizmu. Praca ma charakter refleksji teoretycznej, służy sformułowaniu wstępnych dyrektyw usprawniających wykorzystanie w praktyce teoretycznych koncepcji marketingu. (abstrakt oryginalny)
EN
Marketing, besides supporters indicating benefits which it guarantees, has also many opponents showing its weaknesses and unethical practices. Critical opinion about marketing is caused above all by wrong application by marketers of concepts, methods and tools worked out by marketing scientists. The paper presents three selected marketing concepts and restrictions in their interpretation, making use of marketing researches conducted in developed markets (secondary data). The author analyses their results from the perspective of their weaknesses which may result from the improper use of these concepts: multichannel marketing communication, customization of products and services, improper launching of new products or services resulting in the cannibalization effect. The paper is a theoretical reflection, which aim is to formulate preliminary directives improving the application of selected marketing concepts. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Bharadwaj N., Naylor R.W., Hofstede F.T., Off-the-shelf or tailored to your needs: is customization always superior?, "Gfk Marketing Intelligence Review" 2012, Nurenberg (October).
  • Castells M., Społeczeństwo sieci, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  • Flynn A.G., Seiders K., Voss G.B., When is enough enough? Balancing on the fine line of multichannel marketing communication, "GfK Marketing Intelligence Review" 2012, Nurenberg (October).
  • Olson S.R., Komunikacja w organizacji i zarządzaniu, Central Connecticut State University - Politechnika Wrocławska, Wrocław 1995.
  • Van Heerde H.J., Srinivasan S., Dekimpe M.G., Estimating cannibalization rate for innovations, "GfK Marketing Intelligence Review" 2012, October.
  • Vargo S.L., Lusch R.F., Evolving to a new dominant logic for marketing, "Journal of Marketing" 2004, Vol. 68 (1).
  • Verhoef P.C., Leeflang P.S.H., Getting marketing back into the boardroom: the influence of the marketing department in companies today, "GfK Marketing Intelligence Review" 2010, Vol. 2, No.1 (May).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318447
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.