Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 1 | nr 2 | 17-29
Tytuł artykułu

The Culture of Collaboration. Theoretical Aspects

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper attempts to study the essence of organisational culture, singled out in line with the criteria related to inter-organisational collaboration and the competence essential for this collaboration. The paper proposes a new typology of organisational culture, comprising the following: the culture of avoiding of collaboration, competing culture, collaboration culture and agreement culture. The paper also introduces the notion of an organisation's ability to collaborate and defines it as a particular combination of an organisation's features leading to an efficient achievement of the organisation's goals or contributing to the achievement of these goals to a great extent due to inter-organisational collaboration. Building cooperative advantage is considered as the main condition for achieving this ability. The paper also shows that in practice, the use of organisational collaboration as a management instrument encounters many barriers.(fragment of text)
Rocznik
Tom
1
Numer
Strony
17-29
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Adler, N.J., 1986. International Dimensions of Organizational Behaviour. Boston: Kent Publisher Company.
  • Cameron, K.S., Quinn, R.E., 2006. Diagnosing and Changing Organizational Culture. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Czerska, M., 2003. Zmiana kulturowa w organizacji. Warszawa: Difin.
  • Deal, T.A., Kennedy, A.A., 1982. Corporate Cultures. Reading, Mass.
  • Gray, B., 1996. Cross-sectoral partners: collaborative aliances among business, government and communities [in:] Huxham Ch. (ed.), Creative Collaborative Advantage. London: Sage Publications.
  • Handy, H.B., 1993. Understanding the organizations. Clays Ltd. Lintron, Times.
  • Harrison, R., 1992. Understanding Your Organization's Character. Harvard Business Review, No. 3.
  • Hickling A., Personal communication following the International Workshop at Strathclyde University on Making Collaboration Happen after: Huxham Ch., Collaboration and collaborative advantage [in:] Huxham Ch. (ed.), Creative Collaborative Advantage. Sage Publications, London 1996.
  • Himmelman, A.T., 1996. Rationales and Contexts for Collaboration [in:] Huxham Ch. (ed.), Creative Collaborative Advantage. London: Sage Publications.
  • Hofstede, G., 2000. Kultury i organizacje. Warszawa: PWE.
  • Huxham, Ch., 1996. Collaboration and collaborative advantage [in:] Huxham Ch. (ed.), Creative Collaborative Advantage. London: Sage Publications.
  • Kanter, R.M., 1994. Collaborative advantage: the art of alliances. Harvard Business Review, No. 4.
  • Kożuch, B., 2007. Nauka o organizacji. Warszawa: Cedewu.
  • Kożuch, B., 2004. Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji. Warszawa: Wyd. Placet.
  • Lank, E., 2007. Collaborative Advantage. New York: Palgrave Macmillan.
  • Mesjasz, Cz., 1995. Relacje międzyorganizacyjne w gospodarce rynkowej. Przegląd Organizacji, No. 9.
  • Nalepka, A, Kozina, A., 2007. Podstawy badania struktury organizacyjnej, Kraków: AE.
  • Pszczołowski, T., 1978. Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji. Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk.
  • Sikorski, Cz., 1999. Zachowania ludzi w organizacji. Warszawa: PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318307
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.