Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Public relations : skuteczna komunikacja w teorii i praktyce | 281-293
Tytuł artykułu

Rola różnic kulturowych w międzynarodowym public relations

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono badania nad wpływem czynników kulturowych na efektywność działań PR. Przedstawiono różnice kulturowe zwracając uwagę na wymiary kulturowe. Poruszono także problem wyboru strategii public relations.
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Bartosik-Purgat M.: Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym. Poznań 2004, s. 39.
  • Burszta W.J.: Antropologia kultury. Poznań 1998, s. 76.
  • Casmir F.L.: Budowanie trzeciej kultury: zmiana paradygmatu komunikacji międzynarodowej i międzykulturowej. [w:] Komunikacja międzykulturowa. Zderzenia i spotkania. Red A. Kapciak, L. Korporowicz, A. Tyszka. Warszawa 1996, s. 31.
  • Choi Y., Cameron G.: Triumfujący etnocentryzm rola tożsamości w praktyce przypadku międzynarodowych praktyk public relations. "Piar" 2005, nr 3.
  • Cybulska A.: Archetypy a komunikacja. "Brief" 2004, nr 12.
  • Devine G.W.: Stereotypes and prejudice: Their automatic and controlled components. "Journal of Personality and Social Psychology" 1981, No 56, s. 5-18. Cyt. za: T.D. Nelson: Psychologia uprzedzeń. Gdańsk 2003, s. 29.
  • Gardner R.C.: Stereotypes as consensual beliefs. [w:] The psychology of prejudice: The Ontario sympozjum. Red. M.P. Zanna, J.M. Olson, Hillsdale N.J. Cyt. za: T.D. Nelson: Psychologia uprzedzeń. Gdańsk 2003, s. 29.
  • Gwiazda A.: Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego. Toruń 2000, s. 107.
  • Hartley R.F.: Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki. Gliwice 2004, s. 275.
  • Hofstede G.: Kultury i organizacje: zaprogramowanie umysłu. Warszawa 2000, s. 51.
  • Karcz K.: Etnocentryzm polskich konsumentów - bariera czy szansa w procesie integracji gospodarczej? Materiały ogólnopolskiej konferencji naukowej: Polskie gospodarstwa domowe w perspektywie integracji z Unią Europejską. Warszawa 1999, s. 110-111.
  • Kowalski P.: Euromarketing czy marketing międzykulturowy? Przegląd problemów badawczych. [w:] Euromarketing. przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej. Red. J.W. Wiktor. Materiały IV Sympozjum Marketingu Międzynarodowego. Kraków 2003. s. 36.
  • Mikułowski-Pomorski J.: Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie. Kraków 1999, s. 117.
  • Mole J.: W tyglu Europy. Wzorce i bariery kulturowe w przedsiębiorstwach. Warszawa 2000, s. 269.
  • Russel J.T., Lane W.R.: Reklama. Warszawa 2000, s. 697.
  • Seitel F.P.: Public relations w praktyce. Warszawa 2003. s. 525.
  • Szczepanik R., Krzyżanowska O.: Nietypowe przepadki Public Relations. Warszawa 2003, s. 75.
  • Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa 1995, s. 39.
  • Szymczak J., Ankiel-Homa M.: Wpływ kraju pochodzenia na wizerunek marek samochodów osobowych. "Marketing i Rynek" 2004, nr 2, s. 30-34.
  • Taylor M.: Cultural variance as a challenge to global public relations.: A case study of the Coca Cola scare in Europe. "Public Relations Review" 2000, No 26. s. 277-293. Cyt. za: Y. Choi. G Cameron: Triumfujący- etnocentryzm: rola tożsamości w praktyce przypadku międzynarodowych praktyk public relations. "Piar" 2005, nr 3.
  • Terpstra V.: International Marketing. Chicago 1983, s. 489.
  • Wasilewski J.: A jednak się zmienia. "Marketing Serwis" 2001, nr 3, s. 64-66.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318277
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.