Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 342 Ubezpieczenia wobec wyzwań XXI wieku | 57-65
Tytuł artykułu

Ocena narzędzi marketingowych stosowanych przez zakłady ubezpieczeń w procesie zarządzania relacjami z klientami

Warianty tytułu
The Evaluation of Marketing Tools Used by Insurance Companies in the Process of Managing the Relations with Clients
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ocena narzędzi marketingowych stosowanych przez zakłady ubezpieczeń w procesie zarządzania relacjami z klientami warunkowana jest wieloma czynnikami. Niezwykle ważne znaczenie mają programy szkoleniowe dla pracowników i agentów w zakresie jakości obsługi klientów poprzez m.in. stałe uczenie się lepszej komunikacji z klientem/ ubezpieczonym. Również przekonanie kierownictwa o potrzebie organizowania spotkań informacyjno-dyskusyjnych poświęconych zasadom właściwego kształtowania relacji z klientami wpływa na skuteczniejsze i efektywniejsze angażowanie się w ten proces się pracowników i agentów ubezpieczeń. Nie bez znaczenia są także systemy motywacyjne nastawione raczej na preferowanie wyników grupy niż pojedynczych pracowników.(abstrakt oryginalny)
EN
The evaluation of the marketing tools used by insurance companies in the process of managing the relations with the clients is conditioned by various factors. Of crucial importance are here the training programmes for the insurance workers and agents as far as the quality of dealing with the customers is concerned. It is mainly achieved by constant learning of better communication with the client/insured. Convincing the management of the need of organizing the informative and debating meetings devoted to the rules of appropriate shaping of the relations with clients also influences more successful and effective engaging in the process on the side of the workers and insurance agents. Motivational systems geared towards the results of the group rather than the individual employees are not of importance too.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Dejnaka A., Budowanie lojalności klientów, Helion, Gliwice 2007.
  • Dziekoński M., Bezpośredni i idealnie mierzony, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 3.
  • Karwowski J., Rudawska E., Systemy informacji marketingowej w zarządzaniu firmą finansową, [w:] Informacja w zarządzaniu organizacją, ZN US nr 290, Szczecin 2000.
  • Mruk H., Sposoby skutecznego komunikowania się zakładów ubezpieczeń z rynkiem, Studia ubezpieczeniowe. Zeszyty naukowe 127, WUE, Poznań 2009.
  • Ostrowska I., Model kształtowania lojalności konsumentów w stosunku do marki, WNUS, Szczecin 2010.
  • Ohme R., Pyl. P., Płytkie versus głębokie przetwarzanie komunikatów reklamowych, "Marketing i Rynek" 2006, nr 3.
  • Pieczykolan R., Informacja marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  • Rayport J.F., Jaworski B.J., Pokażcie się klientom z jak najlepszej strony, "Harvard Business Review Polska" 2005, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318173
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.