Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | 19 | 69-89
Tytuł artykułu

Klasa kreatywna i sektory kreatywne.Nowe tendencje w rozwoju społeczno-gospodarczym Polski.

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creative Class and Creative Industries. New Trend in Socio-Economy Development of Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
kierunki rozwoju społecznego i gospodarczego, zwłaszcza w sytuacji, gdy wzrost sektora usług nie zaspokaja potrzeb rynku pracy i nie zapewnia Europie satysfakcjonujących wyników w postępie technologicznym. Jednym z kierunków ekspansji są sektory kreatywne bazujące na bogatym potencjale kulturowym, który przez stulecia był rezerwuarem sił rozwojowych kontynentu. W Polsce istnieją sprzyjające warunki dla jego rozwoju, w szczególności w związku z dynamiką przemian dokonujących się w miastach budujących swoją metropolitalną pozycję. Sektory kreatywne mogą stanowić nie tyle alternatywę dla procesu powrotu do tradycyjnej produkcji przemysłowej w nowoczesnej postaci, co wspierający gospodarkę w wielu jej postaciach czynnik kreatywności.(fragment tekstu)
EN
The twilight of traditional industry creates the need for looking for answers on directions of social and economic development, in particular in the situation when the growth of service sector does not satisfy the needs of job market and does not guarantee Europe's satisfactory results in technological change. One of the directions of expansion are creative industries based on prosperous cultural potential which over centuries were the reservoir of forces of progress of the continent. There are favorable conditions for its development in Poland, in particular in light of dynamics of changes that are happening in cities building its metropolitan status. This could be the base not only competitive to the comeback of traditional industry in modern way but also supporting the economy in various ways with creative factor and developed competencies of various implementations. Thereby, also in Polish conditions, we can see the growth of the role of urban centres as creators of the new socio-economic order and the shape of future economy.(author's abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
19
Strony
69-89
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szczecin
Bibliografia
  • 2013 Top 100 Outsourcing Destinations Rankings and Report Overview, www.cuti.org. uy/documento/Tholons__Top_100_Ranking_2013.pdf (16.04.2014).
  • Analiza potencjalnych sektorów kreatywnych Mazowsza - wskazanie 5 najważniejszych sektorów/branż w aspekcie budowania inicjatyw klastrowych. Raport końcowy z badania, Ageron Polska, Warszawa 2010
  • China 2030: Building a Modern, Harmonious, and Creative Society, World Bank, Washington 2013, http://documents.worldbank.org/curated/en/2013/03/17494829/chi na-2030-building-modern-harmonious-creative-society (16.04.2014).
  • Creative Industries In the Capital Region. Media. It. Communications. Medienboard, Berlin-Brandenburg 2009
  • Faryś J., Branża motoryzacyjna: Świat - Europa - Polska, http://pim.org.pl/ae2013/images/stories/AutoEvent2013/prezentacje/JAKUB_FARYS_PZPM.pdf (16.04.2014).
  • Florida R., Narodziny klasy kreatywnej, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010
  • Ilczuk D., Krzysztofek K., Znaczenie kompetencji kulturowych dla budowania kreatywnościi kapitału intelektualnego Europy, www.platformakultury.pl/fi les/2011-10-25/ekspertyza_znaczenie_kompe tencji.pdf (16.04.2014).
  • Innovation and Research Strategy for Growth, Secretary of State for Business, Innovation and Skills, London 2011.
  • Klasik A., Kreatywne przemysły w kreatywnej aglomeracji, w: Kreatywne przemysły - kreatywne aglomeracje, red. A. Klasik, "Biuletyn Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN" 2011, nr 246.
  • Künstner T., Le Merle M., Gmelin H., Dietsche C., Cyfrowa przyszłość kreatywnej Polski,www.strategyand.pwc.com/media/fi le/Strategyand_Cyfrowa-przysztosc-kreatywnej- Polski.pdf (16.04.2014).
  • Midsize Cities in Poland Develop as Service Hubs for Outsourcing Industry, www. nytimes.com/2013/12/23/business/international/midsize-cities-in-polanddevelop- as-service-hubs-for-outsourcing-industry.html?_r=0 (16.04.2014).
  • Niewęgłowski M., Hobbit i gospodarka, czyli sektor fi lmowy w Nowej Zelandii, http:// creativeindustries.co/post/39770703996/hobbit-i-gospodarka-czyli-sektor-filmowy- w-nowej (16.04.2014)
  • Niewęgłowski M., Kreatywne, bliżej nieznane oblicze Szczecina, gbrazs.home.pl/pliki/ beiszp2006t1.pdf (2.09.2013).
  • Różański S., Doburzyński S., Kultura, czyli rozwój. Potencjał, kreatywność i wyzwania województwa zachodniopomorskiego, Wydawnictwo WSR, Szczecin 2013.
  • Siwek S., Video Games in 21st Century. The 2010 Report, www.theesa.com/facts/pdfs/ videogames21stcentury_2010.pdf (16.04.2014).
  • Stryjakiewicz T., Stachowiak K., Uwarunkowania, poziom i dynamika rozwoju sektora kreatywnego w poznańskim obszarze metropolitalnym, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317837
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.