Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu podjęto kwestię związku pomiędzy public relations a marketingiem, często definiowanego na korzyść marketingu (PR jako jego element składowy). Przyczyn takiego stanu rzeczy można upatrywać w zjawisku tzw. imperlializmu marketingowego, wyrażającego się jego rozwojem w kierunku związków ze społecznościami niekonsumenckimi oraz z próżnią którą stwarza samo public relations, ustępując pola marketingowi i innym dyscyplinom we wzięciu na siebie odpowiedzialności za tradycyjne funkcje PR. Rezultat nie jest korzystny dla żadnej z tych dyscyplin. (...) Przykładem nieostrego narzędzia marketingowo-PR-owskigo są advertoriale, w tym feature relase, zamazujące wyraźną, jak dotąd, granicę wytyczoną pomiędzy tekstami dziennikarskimi a reklamowymi. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
141-152
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
- A generic concept of marketing. "Journal of Marketing" 1972, No 36(2), s. 46-50.
- Dereń A.M.: Prawne uwarunkowania Public Relations w Polsce. Bydgoszcz 1999.
- Duncan T., Caywood C., Newsom D.: Preparing advertising and public relations students for the communications industry in the 21st century: Boulder. CO 1993.
- Ehling W.P., White J., Grunig J.E.: Public relations and marketing practices. [w:] Excellence in public relations and communication management. Red. J.E. Grunig. Hillsdale. NJ 1992.
- Gronroos C.: Internal marketing: An integral part of marketing theory. [w:] Marketing of services (proceedings of the American Marketing Association). Red. J.H. Donnelly Jr., W.R. George. 1981.
- Hutten J.G.: Integrated Marketing Communication and the Evolution of Marketing Thought. "Journal of Business Research" 1996, Vol. 37. s. 155-162.
- Hutton J.G.: Defining the Relationship Between Public Relations and Marketing: Public Relations' Most Important Challenge. [w:] Handbook of Public Relations. Red. R. Heath. G. Vasquez. Sage Publications. 2001.
- Kiliańska K.: Feature release w polskiej prasie kobiecej. Poznań 2002.
- Kotler P., Levy S.: Broadening the concept of marketing. "Journal of Marketing" 1969. No 33(1) s. 10-15.
- Kotler P., Mindak W.: Marketing and public relations: Should they be partners or rivals? "Journal of Marketing" 1978. No 42(3), s. 13-20.
- Kotler P.: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1994.
- Kotler P.: Megamarketing. "Harvard Business Review" 1986. No 64(2). s. 117-124.
- Marconi J.: Crisis marketing: When bad thinks happen to good companies. American Marketing Association. Chicago 1992.
- Rozwadowska B.: Public Relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa 2002. s. 77.
- Rydzak W.: Zarządzanie procesem komunikowania się w sytuacjach kryzysowych w przedsiębiorstwach. [w:] Marketing przemysłowy. Red. H. Mruk. Poznań 1999.
- Marketing relacji. Red. J. Otto. Warszawa 2000, s. 176.
- Nowińska E.: Zwalczanie nieuczciwej reklamy-zagadnienia cywilno-prawne. Kraków 2002, s. 135.
- Rose P.B., Miller D.A.: Merging advertising and PR: Integrated Marketing Communications. "Journalism Educator" 1994. No 49(2). s. 52-63.
- Szymańska A.: Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wrocław 2004, s. 65.
- Ukryta reklama - wybrane zagadnienia prawne. Materiały na konferencję naukową "Media, reklama i prawne uwarunkowania public relations a Polsce". Uniwersytet Warszawski, Instytut Dziennikarstwa, Warszawa 28.01.2005, s. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317777