Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Public relations : skuteczna komunikacja w teorii i praktyce | 141-152
Tytuł artykułu

Advertorial jako przejaw "imperializmu marketingowego"

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto kwestię związku pomiędzy public relations a marketingiem, często definiowanego na korzyść marketingu (PR jako jego element składowy). Przyczyn takiego stanu rzeczy można upatrywać w zjawisku tzw. imperlializmu marketingowego, wyrażającego się jego rozwojem w kierunku związków ze społecznościami niekonsumenckimi oraz z próżnią którą stwarza samo public relations, ustępując pola marketingowi i innym dyscyplinom we wzięciu na siebie odpowiedzialności za tradycyjne funkcje PR. Rezultat nie jest korzystny dla żadnej z tych dyscyplin. (...) Przykładem nieostrego narzędzia marketingowo-PR-owskigo są advertoriale, w tym feature relase, zamazujące wyraźną, jak dotąd, granicę wytyczoną pomiędzy tekstami dziennikarskimi a reklamowymi. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • A generic concept of marketing. "Journal of Marketing" 1972, No 36(2), s. 46-50.
  • Dereń A.M.: Prawne uwarunkowania Public Relations w Polsce. Bydgoszcz 1999.
  • Duncan T., Caywood C., Newsom D.: Preparing advertising and public relations students for the communications industry in the 21st century: Boulder. CO 1993.
  • Ehling W.P., White J., Grunig J.E.: Public relations and marketing practices. [w:] Excellence in public relations and communication management. Red. J.E. Grunig. Hillsdale. NJ 1992.
  • Gronroos C.: Internal marketing: An integral part of marketing theory. [w:] Marketing of services (proceedings of the American Marketing Association). Red. J.H. Donnelly Jr., W.R. George. 1981.
  • Hutten J.G.: Integrated Marketing Communication and the Evolution of Marketing Thought. "Journal of Business Research" 1996, Vol. 37. s. 155-162.
  • Hutton J.G.: Defining the Relationship Between Public Relations and Marketing: Public Relations' Most Important Challenge. [w:] Handbook of Public Relations. Red. R. Heath. G. Vasquez. Sage Publications. 2001.
  • Kiliańska K.: Feature release w polskiej prasie kobiecej. Poznań 2002.
  • Kotler P., Levy S.: Broadening the concept of marketing. "Journal of Marketing" 1969. No 33(1) s. 10-15.
  • Kotler P., Mindak W.: Marketing and public relations: Should they be partners or rivals? "Journal of Marketing" 1978. No 42(3), s. 13-20.
  • Kotler P.: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1994.
  • Kotler P.: Megamarketing. "Harvard Business Review" 1986. No 64(2). s. 117-124.
  • Marconi J.: Crisis marketing: When bad thinks happen to good companies. American Marketing Association. Chicago 1992.
  • Rozwadowska B.: Public Relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa 2002. s. 77.
  • Rydzak W.: Zarządzanie procesem komunikowania się w sytuacjach kryzysowych w przedsiębiorstwach. [w:] Marketing przemysłowy. Red. H. Mruk. Poznań 1999.
  • Marketing relacji. Red. J. Otto. Warszawa 2000, s. 176.
  • Nowińska E.: Zwalczanie nieuczciwej reklamy-zagadnienia cywilno-prawne. Kraków 2002, s. 135.
  • Rose P.B., Miller D.A.: Merging advertising and PR: Integrated Marketing Communications. "Journalism Educator" 1994. No 49(2). s. 52-63.
  • Szymańska A.: Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wrocław 2004, s. 65.
  • Ukryta reklama - wybrane zagadnienia prawne. Materiały na konferencję naukową "Media, reklama i prawne uwarunkowania public relations a Polsce". Uniwersytet Warszawski, Instytut Dziennikarstwa, Warszawa 28.01.2005, s. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317777
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.