Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 359 Zmiana warunkiem sukcesu Doskonałość w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw | 306-317
Tytuł artykułu

Bariery w procesie doskonalenia pracowników - analiza wybranych przypadków

Warianty tytułu
Barriers of Employee Development - Analysis of Selected Cases
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie barier występujących w procesie podnoszenia kwalifikacji i szkoleń w dużych przedsiębiorstwach. Autorki dokonały analizy dominujących ograniczeń zarówno w zakresie czynników psychologicznych dotyczących kadry pracowniczej, ale także na poziomie organizacyjnym i zarządczym, które utrudniają doskonalenie i rozwój pracowników wybranych korporacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to indicate barriers occurring in a development process in big organizations. The authors conducted the analysis of dominant barriers in development process based on selected cases.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa, Placet, Warszawa 2000.
  • Bukovitz W.R., Williams R.L., The knowledge management Freldbook. Financial Times - Prentice HAU, Pearsons Education Ltd, London 1999.
  • Chomątowska B., Czynniki warunkujące użyteczność ocen pracowniczych, [w:] Sukces w zarządzaniu, red. T. Listwan, S. Witkowski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Katzenbach J., Smith D., Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 2000.
  • Mikuła B., Pietruszka-Dryl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2002.
  • Murawska M., Strategiczne znaczenie wiedzy w procesie kształtowania wartości rynkowej przedsiębiorstwa, [w:] Stan i perspektywy rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku, red. R. Krupski, J. Lichtarski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • Nonaka J., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  • Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami organizacji. Istota, cele, system, "Humanizacja Pracy" 1999, nr 10.
  • Senge P., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Sopińska A., Zarządzanie wiedzą - moda czy konieczność?, [w:] Stan i perspektywy rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku, red. R. Krupski, J. Lichtarski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • Stosik A., Głowicki P., Kowalska K., Zmiana postaw i zachowań pracowniczych w świetle szkoleń, na przykładzie firmy Seco/Warwick SA, [w:] Społeczne aspekty przeobrażeń organizacyjnych, red. A. Potocki, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z o.o., Warszawa 2007.
  • Thierry D., Sauret Ch., Monod M., Zatrudnienie i kompetencje w przedsiębiorstwie w procesach zmian, Poltext, Warszawa 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317757
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.