Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 359 Zmiana warunkiem sukcesu Doskonałość w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw | 269-276
Tytuł artykułu

Umiejętności kluczowego pracownika w doskonaleniu przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Skills of Key Employees in Enterprise's Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W doskonaleniu przedsiębiorstw niezbędne są umiejętności kluczowych pracowników, co wykazano na podstawie analizy badań ankietowych przeprowadzonych wśród 66 kluczowych pracowników przedsiębiorstw zaliczanych do dużych na terenie województwa wielkopolskiego. Próba miała charakter tendencyjny, gdyż typowanie jednostek do próby miało charakter świadomy (kluczowego pracownika w przedsiębiorstwie wyznaczał prezes). Jednak analiza statystyczna otrzymanego materiału pozwala stwierdzić reprezentatywność próby, gdyż próba jest reprezentatywna w sytuacji, gdy występują w niej wszystkie zmienne interesujące badacza, gdy rozkład zmiennych w próbie odpowiada szacowanemu przez nas rozkładowi zmiennych w populacji generalnej oraz że występujące w niej zależności są charakterystyczne dla zależności występujących w całej badanej zbiorowości. Warunki te zostały spełnione w niniejszym badaniu, możemy więc stwierdzić, iż próba jest typologicznie reprezentatywna. Uwidocznione zależności w badaniu wydają się charakterystyczne dla całej populacji, stąd można wnioskować o reprezentatywności próby także w tym znaczeniu [Kowal 1998]. Analizując stan faktyczny w zakresie umiejętności kluczowych pracowników, wskazano na zróżnicowany wizerunek współczesnego pracownika uczestniczącego w procesie doskonalenia przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)
EN
The skills of key employees are crucial in improving enterprises, which was shown based on the analyses of surveys conducted. They were carried out on 66 key employees of the enterprises considered large enterprises of the Wielkopolska Voivodeship. A sample was of partial nature since the individuals that were to participate in it were selected intentionally (a key employee of the enterprise was appointed by the company chairman). However, the static analysis of the obtained material to be studied makes it possible to state the representative nature of the sample since a sample is representative if all variables that researchers are interested in are present in it. That condition has been met in the study and thus we can state that the sample is representative in a typological manner. A sample is representative if the distribution of variables in the sample corresponds to the distribution of variables in the parent population, as assessed by us. For the study conducted, the sample is representative due to the distribution of most variables. A sample is representative if its dependencies are typical of the dependencies of the whole population being studied. The dependencies shown in the study seem to be typical of the whole population; thus we may conclude that the sample is representative in its nature also in this respect [Kowal 1998]. Following the analysis of the actual status regarding the skills of key employees, it has been shown that the image of a contemporary employee who participates in the process of improving enterprises is diversified. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ćwik B., Podstawy statystyki w zarządzaniu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Celnej, Warszawa 2005.
  • http://natemat.pl/41119,koszmar-kazdego-szefa-jak-zarzadzac-firma-z-ktorej-nagle-znikaja-wszyscykluczowi- pracownicy, dostęp: 6.06.2014.
  • Kowal J., Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku, PWN, Warszawa 1998.
  • Peeling N., Błyskotliwy menedżer. Co dobry menedżer wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesach fuzji i przejęć, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Rzepa T., Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa 2006.
  • Systematic Glossary of the Terminology of Statistical Methods, Pergamon Press Ltd., Oxford, New York, Toronto, Sydney, Braunschweig 1970.
  • Szaban J., Człowiek w procesie pracy. Kierownik istota nieznana?, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa 1980.
  • Wysocki F., Lira J., Statystyka opisowa, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317733
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.