Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Public relations : skuteczna komunikacja w teorii i praktyce | 37-46
Tytuł artykułu

PR jako instrument kreowania kapitału społecznego organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie ma na celu przede wszystkim próbę socjologicznego spojrzenia na public relations organizacji i ich rolę w kształtowaniu i rozwijaniu kapitału społecznego organizacji. Stanowi głos w dyskusji czy, i o ile, możliwe jest świadome i celowe kreowanie tej formy kapitału. Jest to problem, który - tak na gruncie nauk ekonomicznych, jak i socjologii - nie jest nadal rozstrzygnięty. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Blau P.M.: Wymiana nagród społecznych. [w:] Współczesne teorie wymiany społecznej. Red. M. Kempny., J. Szmatka. Warszawa 1992, s. 241-242.
  • Bourdieu P., Passeron J-C.: Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania. Warszawa 1990, s. 127-148.
  • Bourdieu P., Wacquant L.: Invitation to Reflexive Sociology. Chicago 1992. Cyt. za: J.Z Stańczyk: Dwa rodzaje kapitału społecznego. "Gospodarka Narodowa" 2000, nr 1-2. s. 20.
  • Coleman J.S.: Foundations of Social Theory. Cambridge 1990.
  • Putnam R.D.: Demokracja w działaniu. Tradycje obywatelskie we współczesnych Włoszech. Kraków 1995, s. 133-139 i 265-275.
  • Coleman J.S.: Podstawy teorii decyzji zbiorowych. [w:] Współczesne teorie wymiany społecznej. Red. M. Kempny., J. Szmatka. Warszawa 1992, s. 245.
  • Crow G.: The Relationships Between Trust. Social Capital, and Organizational Success. "Nursing Administration Quarterly" 2002, Vol. 26(3), s. 4-5.
  • Daubon R.H., Saunders H.: Opertionalizing Social Capital: A Strategy- to Enhance Communities. Capacity to concret. "International Studies Perspectives" 2002, No 3, s. 176-191.
  • Fukuyama F.: Social Capital, Civil Society and Development. "Third Worid Ourterly" 2001, No1, s 7-22.
  • Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa 1996.
  • Mantura W.: Marketing przedsiębiorstw przemysłowych. Poznań 2000, s. 186-189.
  • Matysiak A.: Źródła kapitału społecznego. Wrocław 1999.
  • Mlicki M.K.: Socjotechnika. Zagadnienia etyczne i prakseologiczne. Wrocław 1986, s. 158-184.
  • Portes A.: Social Captal: its Origins and Applications in Modern Sociology. "Annual Reviews Sociology" 1998, Vol. 24, s. 3.
  • Potocki A., Winkler R., Żbikowska A.: Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych. Warszawa 2003, s. 114.
  • Przybysz J., Sauś J.: Kapitał społeczny. Szkice socjologiczno-ekonomiczne. Poznań 2004, s. 111-124.
  • Przybysz J., Sauś J.: Public relations organizacji, a socjotechnika. [w:] Public relations -sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Red. H. Przybylski. Katowice 2004, s. 29-39.
  • Ries A., Ries L.: Upadek reklamy i wzlot public relations . Warszawa 2004.
  • Sauś J.: Kapitał społeczny w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami. [w:] A. Bielawska: Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw. Szczecin 2005, s. 225-235.
  • Sauś J.: Małe i średnie przedsiębiorstwa a kapitał społeczny. [w:] Małe i średnie przedsiębiorstwa. Szkice o współczesnej przedsiębiorczości. Red. T. Łuczka. Poznań 2005, s. 47-61.
  • Skidmore D.: Civil society: Social Capital and Economic development. "Global Society" 2001, Vol. 15, No l, s. 54.
  • Szymańska A.: Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wrocław 2004.
  • Whiteley P.F.: Economic Groth and Social Capital. "Political Studies" 2000, Vol. 48. s. 460.
  • Wójcik K.: Public relations od A do Z. T. 1. Warszawa 1997, s. 19.
  • Woodlock M.: Microenterprise and Social Capital: a Framework for Theory. Research and Policy. "The Journal Socio-Economies" 2001, No 30. s. 194.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317469
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.