Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 10 Rola przedsiębiorczości w rozwoju firm i układów przestrzennych | 109-119
Tytuł artykułu

Potencjał rynkowy i proces dystrybucji mikrofalowego autoklawu : (na przykładzie Polski)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Market Potential and Distribution Process of Microwave Autoclave : (on Example of Poland)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest analiza potencjału rynkowego obszaru Polski i możliwych kanałów dystrybucji w aspekcie wprowadzania na rynek nowatorskiego produktu, jakim jest mikrofalowy autoklaw, przeznaczony do sterylizacji mediów płynnych (w szczególności pożywek mikrobiologicznych). Mikrofalowy autoklaw sterylizuje płynne media metodą termiczną. Wszystkie efekty związane ze sterylizacją termiczną mają ten sam charakter jak w autoklawie parowym, tzn. czynnikiem sterylizującym jest wyłącznie temperatura. Jednak w odróżnieniu od autoklawu parowego źródłem energii są mikrofale, dzięki czemu sterylizowane medium nagrzewane jest bardzo szybko do temperatury sterylizacji 135°C w ciągu 2,5-3,5 min, zależnie od objętości, i równomiernie w całej masie. W analizie zostały poruszone takie elementy, jak: wielkość i wartość rynku, jego segmenty, szanse i bariery wzrostu, struktura otoczenia konkurencyjnego, kanały dystrybucji oraz kluczowe czynniki sukcesu. Na podstawie przeprowadzonych badań określono niszę rynkową, która może być zagospodarowana przez producenta mikrofalowego autoklawu (szybkość działania, prostota obsługi, kompaktowe wymiary). (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to analyse the market potential of Poland and possible distribution channels from the point of view of introducing an innovative product, namely a microwave autoclave used for liquid sterilizing (in particular microbiological culture media). In a microwave autoclave liquid media sterilization occurs through thermal bonding. All effects associated with thermal sterilization are of the same nature as in a steam autoclave, i.e. the temperature acts solely as sterilizing agent. However, unlike a steam autoclave, in a microwave autoclave the energy originates from microwaves, therefore sterilized medium is heated to the sterilizing temperature of 135°C very fast, in ca. 2.5-3.5 minutes, depending on the volume and evenly throughout the entire mass. The study addresses issues such as the size and value of the market, its segments, opportunities and barriers to growth, the structure of the competitive environment, distribution channels, and key success factors. Based on the study a market niche has been identified, which the manufacturer of microwave autoclave may target (fastness of activity, easiness of use, compact size). (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Bibliografia
  • Boruch, M., Król, B. (1993). Procesy technologii żywności. Łódź: Politechnika Łódzka.
  • Hill, A. (1998). The ILSI Europe Microwave Oven Task Force. Microwave Ovens. Belgium: International Life Science Institute.
  • Hryniewicz, J.T. (2010). Gospodarka oparta na wiedzy a globalne procesy geopolityczne, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 15, 61-68.
  • Internetowa encyklopedia PWN (2010). Pozyskano z: http://encyklopedia.pwn.pl.
  • Janczewska, D. (2012). Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa uczącego się na przykładzie sektora MŚP, Przedsiębiorczość - Edukacja, 8, 348-359.
  • Krushefski, G. (2010). Steam Sterilization of Liquid Filled Containers, Spore News. SGM Biotech Inc., vol. 7, no. 5.
  • Makowska, M. (2010). Sprzedaż bezpośrednia. Tajemnice i mity motywacji pracowników, Toruń: EscapeMagazine.pl. Pozyskano z: http://www.escapemagazine.pl/119374-sprzedaz-bezposrednia.
  • Nyberg, R. (2001). Sterilization Monitoring and Validations of Liquid Loads in Steam Autoclave Cycles and the Importance of Approriate BI Selection and Resistance. Pozyskano z: http://www.mesalabs.com/wp-content/uploads/2012/02/Infection-Control-Dec-2001.pdf.
  • Waszczyk, M., Rodacki, S. (2005). Etos sprzedaży bezpośredniej. Problemy moralne a istniejące uregulowania kodeksowe. W: J. Kubka (red.), Z zagadnień filozofii zarządzania i etyki biznesu. Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 97-118.
  • Zioło, Z. (2010). Uwarunkowania kształtowania się procesów transformacji przemysłu i usług, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 15, 45-60.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317445
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.