Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 2 | 155-169
Tytuł artykułu

Role menedżerów średniego szczebla w budowaniu pozytywnego potencjału organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Middle Managers in Positive Mangement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł odnosi się do różnic ról, jakie pełnią w organizacjach menedżerowie najwyższych i średnich szczebli oraz wskazuje na wymagania w stosunku do menedżerów średniego szczebla, aby mogli przyczyniać się oni do budowania pozytywnego potencjału organizacji. Zaprezentowane wyniki badań potwierdzają znaczenie menedżerów średniego szczebla dla kreowania atmosfery zaufania, a przez to dla budowania relacji, współpracy i kooperacji w zespole. Kierownicy średniego szczebla stanowią wzór dla swoich pracowników i przez to wyznaczają kanony zachowań w i pomiędzy zespołami. Dlatego też tak istotne jest ustalenie odpowiednich kryteriów doboru na stanowiska kierownicze, zapewnienie odpowiedniego wsparcia i treningów rozwijających umiejętności miękkie i nadawanie kierownikom średnich szczebli odpowiedniej rangi w organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
This article sets out to prove the changing role of middle managers concerning positive management practices. The data presented shows how middle managers'behavior and attitudes can influence the atmosphere of trust and then relationships within the team and between teams in organization. Middle managers act as role models for their subordinates and therefore set the rules and codes of behavior. To act as role models and to be seen as trustworthy leaders they need some personal characteristics and competences. Organizations should pay more attention to roles of middle managers but also set proper recruitment practices concerning their soft skills and ensure coaching and training that could help managers to develop and enhance their soft skills. (original abstract)
Rocznik
Strony
155-169
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Floyd S.W., Wooldridge B. (1997), Middle management's strategic influence and organizational performance, "Journal of Management Studies" no. 34(3).
  • Kotter J. (1982), The General Managers, Free Press, New York.
  • Mayer R.C., Davis and J.H., Schoorman F.D. (1995), An Integrative Model of Organizational Trust, "The Academy of Management Review" vol. 20, no. 3.
  • Mills C.W. (1956), White Collar: The American Middle Class, Oxford University Press, New York.
  • Osterman P. (2008), The Truth About Middle Managers, Harvard Business Press.
  • Stankiewicz M.J. (red.) (2010), Pozytywny potencjał organizacji, Dom Organizatora.
  • Stiles P. (2000), Constraints on Strategy Implementation: the 'Problem' of the Middle Manager, w: Managing strategy implementation. An Organizational Behaviour Perspective, Flood P.C., Dromgoole T., Carroll S.J., Gorman L. (red.), Blackwell Business Ltd.
  • Sy T., Cote S., Saavedra R. (2005), The contagious leader: impact of the leader'smood on the mood of group members, group affective tone, and group proces, "Journal of Applied Psychology" no. 90.
  • Sztompka P. (2007), Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak.
  • Wicks A.C., Berman S.L., Jones T.M. (1999), The structure of optial trust: moral and strategic implications, "Academy of Management Review" no. 24(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317415
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.