Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 28 | nr 91 Prognozowanie = Forecasting | 186-194
Tytuł artykułu

Simple Method of Sales Profitability Forecasting in an Enterprise

Autorzy
Warianty tytułu
Prosta metoda prognozowania rentowności sprzedaży w przedsiębiorstwie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Rentowność sprzedaży (ROS) jest jednym z najważniejszym wskaźników stosowanych do oceny efektywności gospodarowania w przedsiębiorstwie. Wskaźnik ten z reguły oblicza się "w punkcie", mając dane o wyniku finansowym i przychodach ze sprzedaży. Tym samym nie uwzględnia on ścieżki rozwojowej firmy, a więc tego, że na rezultaty pracy podmiotu gospodarczego w okresie t mają wpływ rezultaty jego pracy w okresach wcześniejszych. W pracy proponujemy, by niedogodności tej zaradzić, wykorzystując do oszacowania ROS model regresji ze zmiennymi parametrami, w którym zmienną objaśnianą są całkowite koszty operacyjne, a zmienną objaśniającą przychody ze sprzedaży.(skrócony abstrakt oryginalny)
EN
The return on sale (ROS) is one of the most common used indexes (ratios) to estimate the effectiveness of running an enterprise. This index in general - is estimated "at point" having information about the sales income and financial results of the company. It does not, however, include the growing path of a company, which means that the results of a work done by an enterprise in time t are not influenced by the earlier results. So, to make up for that inconvenience, we propose to use the regression model with variable parameters, in which the explained variable are total operative costs and the explanatory variable are sales incomes.(short original abstract)
Twórcy
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Bartosiewicz S., Ekonometria, PWE, Warszawa 1976.
  • Gabrusewicz W., Podstawy analizy finansowej, PWE, Warszawa 2004.
  • Heilpern S., Nietypowe realizacje jednowymiarowych zmiennych losowych, [in:] W. Ostasiewicz (ed.), Statystyka ekonomiczna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2005.
  • Kordos J., Jakość danych statystycznych, PWN, Warszawa 1988.
  • Ostasiewicz W. (ed.), Statystyczne metody analizy danych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1998.
  • Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317363
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.