Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 (5) | 34-45
Tytuł artykułu

Wpływ visual merchandisingu na zachowania konsumenta

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Impact of Visual Merchandising of Consumer's Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł koncentruje się na analizie i rozwoju genezy, pojęcia i istoty visual merchandisingu oraz jego wpływu na zachowania konsumenta na rynku. Skupia się na przeglądzie literatury i rozważaniach dotyczących tego zagadnienia, wskazując na złożoność koncepcji. Artykuł zawiera elementy oddziaływania visual merchandisingu na współczesnego konsumenta, który w wyniku procesu globalizacji i postępu technologicznego potrzebuje dodatkowych bodźców do podjęcia decyzji o dokonaniu zakupu. Poprzez narzędzie komunikacji marketingowej, jakim jest visual merchandising, konsument jest bardziej zmotywowany do zakupu i często pod jego wpływem dokonuje zakupów impulsywnych.(abstrakt oryginalny)
EN
In her article, the author focuses on an analysis and development of the genesis, notion and essence of visual merchandising as well as its impact on consumer's behaviour in the market. She focuses on the literature overview and deliberations concerning this issue, indicating complexity of the concept. The article contains elements of visual merchandising impact on the contemporary consumer who, in result of the process of globalisation and technological progress, needs additional stimuli to make a purchasing decision. Through the tool of marketing communication, which visual merchandising is, the consumer is more motivated to buy and often under its influence they make impulse purchases. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
34-45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Antosiewicz W., Rzepiński R. (2005), Koncepcje oświetlenia obiektów handlowych, "Wiedzieć więcej. Światło w sklepie", nr 1(5).
  • Antosiewicz W. (2005), Oświetlenie iluminacyjne w obiektach handlowych, "Wiedzieć więcej. Światło w sklepie", nr 1(5).
  • Borusiak B. (2006), Merchandising, Akademia Ekonomiczna, Poznań.
  • Böll M. K. (1999), Merchandising und Licensing - Grundlagen, Beispiele, Management, Vahlen, München.
  • Buttle F. (1984), Merchandising, "European Journal of Marketing", No. 6/7.
  • Bywalec Cz. (2010), Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, C.H.Beck, Warszawa.
  • Chwałek J. (1992), Innowacje w handlu, PWE, Warszawa.
  • Chwałek J. (1995), Nowoczesny sklep, WSiP, Warszawa.
  • Clover V. T. (1950), Relative Importance of Impulse-uying in Retail Stores, "The Journal of Marketing", Vol. 15.
  • Drzazga M. (2002), Merchandising w przedsiębiorstwie handlowym, AE, Katowice.
  • Foxall G. R., Goldsmith R.E. (1998), Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa.
  • Gąsiorowska A. (2003), Zakupy impulsywne - zjawisko, determinanty i konsekwencje, "Marketing i Rynek", nr 9.
  • Gębarowski M. (2007), Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów.
  • Grodzicka J., Modowy visual merchandising, http://avanti24.pl/moda/2029020,103631,9351293.html [dostęp: 23.07.2012].
  • http://de.pons.eu/dict/search/results/?q=merchandise&l=enpl&ie=%E2%98%A0 [dostęp:17.09.2013].
  • http://www.twoja-firma.pl/artykuly/193,co-to-jest-merchandising-i-jak-go-wykorzystac.html [dostęp: 16.05.2013].
  • Harłacz M. (2006), Drogowskaz do kasy, "Rynek mody", nr 8.
  • Harłacz M. (2009), Visual Merchandising. Aranżacja sklepu - cz. I, "Spektrum", nr 1.
  • Jafri H. (2012), Psychological capital and innovative behaviour: An empirical study on apparel fashion industry, "The Journal of Contemporary Management Research", Vol. 6, Issue No. 1.
  • Jäggi S., Portmann Ch., Pifko C. (2010), Kommunikation in Marketing und Verkauf, Compedio Billdungsmedien, Zürich.
  • Kotler P. (2005), Marketing, REBIS, Poznań.
  • Ławicki J. S. (2006), Merchandising kreuje wrażenia, "Marketing w praktyce", nr 1(95).
  • Morgan T. (2008), Merchandising. Projektowanie przestrzenie sklepu, Arkady, Warszawa.
  • Olejniczuk-Merta A. (2010), Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, WAIP, Warszawa.
  • Rudnicki L. (2012), Zachowania konsumentów na rynku, PWE,Warszawa.
  • Rzepiński R. (2005), Oświetlenie supermarketów, "Wiedzieć więcej. Światło w sklepie", nr 1(5).
  • Sztucki T. (1995), Promocja. Sztuka pozyskiwana nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Szulce H. (1998), Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.
  • Wiktor J. W. (2012), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wilmańska-Sosnowska S. (2005), Komunikacja marketingowa jako element przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa, G. Rosa, A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Wolfe M. G. (1998), The world of fashion merchandising, Goodheart Willcox, Tinley Park.
  • Harłacz M. (2009), Visual Merchandising. Aranżacja sklepu - cz. I, "Spektrum", nr 1. Jafri H. (2012), Psychological capital and innovative behaviour: An empirical study on apparel fashion industry, "The Journal of Contemporary Management Research", Vol. 6, Issue No. 1. Jäggi S., Portmann Ch., Pifko C. (2010), Kommunikation in Marketing und Verkauf, Compedio Billdungsmedien, Zürich. Kotler P. (2005), Marketing, REBIS, Poznań. Ławicki J. S. (2006), Merchandising kreuje wrażenia, "Marketing w praktyce", nr 1(95). Morgan T. (2008), Merchandising. Projektowanie przestrzenie sklepu, Arkady, Warszawa. Olejniczuk-Merta A. (2010), Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, WAIP, Warszawa. Rudnicki L. (2012), Zachowania konsumentów na rynku, PWE,Warszawa. Rzepiński R. (2005), Oświetlenie supermarketów, "Wiedzieć więcej. Światło w sklepie", nr 1(5). Sztucki T. (1995), Promocja. Sztuka pozyskiwana nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa. Szulce H. (1998), Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa. Wiktor J. W. (2012), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Wilmańska-Sosnowska S. (2005), Komunikacja marketingowa jako element przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa, G. Rosa, A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. Wolfe M. G. (1998), The world of fashion merchandising, Goodheart Willcox, Tinley Park.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317271
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.