Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 6 | 6-13
Tytuł artykułu

Znaczenie innowacji społecznych w kształtowaniu wizerunku regionu jako źródła przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
Social Innovation Significance in Region' Image Shaping as Source of Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie roli innowacji społecznych i możliwości ich wpływu na kształtowanie wizerunku regionu jako źródła przewagi konkurencyjnej. Ich ilość, rodzaj, unikatowość i specyfika pozwala na odróżnienie określonego regionu od innych poprzez wrażenia, które on wywiera na podmioty otoczenia. Praca ma charakter teoretyczny i powstała w oparciu o źródła wtórne. Realizując cel pracy autorzy najpierw wyjaśniają pojęcie wizerunku podmiotu i innowacji społecznych w świetle literatury światowej i podają własną definicję. Następnie prezentują funkcje innowacji społecznych, które współcześnie mogą odegrać ważną rolę w kształtowaniu wizerunku jako źródła przewagi konkurencyjnej regionu. Podają przykłady wdrożonych innowacji społecznych, które dokumentują wykonanie założonego celu pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to highlight the importance and role of social innovations and possible impact in image creation of regions as source of competitive advantage. Quantity, type, uniqueness and specifics of these innovations make it possible to distinguish between different regions by analyzing the impression they make on their sub-organizations. The paper is theoretical and reviews the key literature of the subject. The Authors begin with an analysis of the concepts of 'image of the region' and 'social innovations', which can be attributed to improvement of the image and of the competitive edge of a region. Finally they present own definition of social innovations and some examples of applied cases. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
6-13
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Gnieźnieńska Szkoła Wyższa "Milenium"
Bibliografia
  • [1] ADJOURI N.. BUETTNER Т., Leitfaden für Markenstrategien im Tourismus. Marken auf Reisen: Erfolgsstrategien für Marken im Tourismus, Gabler Verlag, Wiesbaden 2008.
  • [2] BUDZYŃSKI W., Kształtowanie wizerunku równoległego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
  • [3] CAULIER-GRICE ]., DAVIES A., PATRIC R" NORMAN W., Defining Social Innovation. A deliverable of the project: "The theoretical, empirical and policy foundations for building social innovation in Europe" (TEPSIE), European Commission - 7th Framework Programme, Brussels: European Commission, DG Research, 2012.
  • [4] CHRISTENSEN C.M., BAUMANN H" RUGGLES R., SADTLER T.M., Disruptive Innovation for Social Change, "Harvard Business Review" 2006, December.
  • [5] CII-ITC CESD, Sustainable and Inclusive Innovation Strategies for Tomorrow's World, Crossmedia Solutions, http:// www.sustainabledevelopment.in/publications/downloads/ sustainable_inclusive_innovation_24nov.pdf, data dostępu 11.05.2014 r.
  • [6] Dafuer stehen wirfrueher auf, http://dafuer-stehen-wir-fru- eher-auf.de/map/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317141
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.