Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 5 |
Tytuł artykułu

Inteligentni agenci w handlu elektronicznym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poniższy artykuł zawiera charakterystykę oraz przykłady możliwych zastosowań w handlu elektronicznym programów zwanych agentami. Agenci mogą znaleźć zastosowanie na każdym etapie procesu handlu elektronicznego. Począwszy od zbierania informacji, działań marketingowych oraz budowania relacji z klientem, poprzez wyszukiwanie korzystnej oferty, negocjacje warunków umowy, reprezentowanie w czasie aukcji i zakup w imieniu klienta. Mimo że pomysł, jaki kryje się za oprogramowaniem tej klasy nie jest nowy, przyszłość tego oprogramowania nie jest przesądzona. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • De Angeli A., G. I. Johnson, L. Conventry, The unfriendly user: exploring social reactions to chatterbots, [w:] Proceedings of The International Conference on Affective Human Factors Design, pod redakcją Helander, Khalid and Tham, Asean Academic Press, London, 2001.
  • Bradshaw J., Introduction to Software Agents, [w:] J. Bradshaw (red.), Software Agents, AAAI Press/The MIT Press, Boston 1999.
  • Etzioni O., D. Weld, Intelligent Agents on the Internet: Fact, Fiction, and Forecast, "IEEE Expert" 1995, Vol. 10, No. 4.
  • Franklin S., A. Graesser, Is it an Agent, or just a Program?: A Taxonomy for Autonomous Agents, Procedings of the Third International Workshop on Agent Theories, Architectures, and Languages, Springer-Verlag, 1996.
  • Greenwald A., J. Kephart, Shopbots and Pricebots, Proceedings of the Sixteenth International Joint Conference on Artificial Intelligence, Stockholm, Sweden, August 1999, s. 506-511.
  • He M., Jennings N., H. Leung, On agent-mediated electronic commerce, IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, Vol. 15, Issue 4, 2003.
  • Ito T., Fukuta N., Shintani T., Sycara K., BiddingBot: A Multiagent Support System for Cooperative Bidding in Multiple Auctions, [w:] Proceedings of the Fourth International Conference on Multi-Agent Systems (ICMAS'2000), IEEE, Boston, 2000.
  • Jalali-Sohi M., R. Malkewitz An Application of Intelligent and Mobile Agnets for Retail Visual Mining and E-Commerce on the Intrenet, [w:] From E-Commerce to M-Commerce. Conference On Telecomunications and Information Markets 2001 Proceedings, Dholakia R., L. Kolbe, A. Venkatesh, P. Zoche (red.), Kingston, RI: RITIM, University of Rhode Island, 2001.
  • Jennings N.R., Sycara K., M. Wooldridge, A Roadmap of Agent Research and Development, "Journal of Autonomous Agents and Multi-Agent Systems" 1998, Issue 1.
  • Kephart J.O., Greenwald A. R., Shopbot Economics, "Journal of Autonomous Agents and Multi-Agent Systems" 2002, Vol. 5, Issue 3, s. 255-287.
  • Klusch M., Agent-Mediated Trading: Intelligent Agents and E-Business, [w:] A. Hayzelden (red.), Agent Technology for Communication Infrastructures, John Wiley & Sons Ltd., 2001.
  • Lieberman H., T. Selker, Agents for the User Interface, [w:] J. Bradshaw (red.), Handbook of Agent Technology, MIT Press, Boston 2003.
  • Maes P., Agents that Reduce Work and Information Overload, "Communications of the ACM" 1994, Vol. 37, Issue 7, s. 31-40.
  • Maes P., R. Guttman, A. Moukas, Agents that Buy and Sell: Transforming Commerce as We Know It, "Communications of the ACM" 1999, Vol. 42, Issue 3, s. 81.
  • Menczer F., A. Monge, N. Street, Adaptive Assistants for Customized E-Shopping, "IEEE Intelligent Systems" 2002, Vol. 17, Issue 6, s. 12-19.
  • Nwana H., Software Agents: An Overview, "Knowledge Engineering Review" 1996, Vol. 11, Issue 3.
  • Wooldridge M., Jennings N. , Intelligent Agents: Theory and Practice, "Knowledge Engineering Review" 1995, Vol. 10, Issue 2.
  • http://www.novomind.com, 27.10.2004.
  • Brooke-Smith M., Is it possible that human stockbrokers could, one day, be replaced with computer based agent traders?, 2nd Annual CM316 Conference on Multimedia Systems, Southampton University, UK 12th January 2002, http://mms.ecs.soton.ac.uk/mms2002/papers/29.pdf, 27.10.2004.
  • Extempo Announces Mr. Clean and Virtual Jack; Interactive Web Characters Build Relationships Between Businesses and Consumers, Business Wire, March 14, 2000, http://www.businesswire.com, 21.12.2003.
  • Green S., L. Hurst, B. Nangle, P. Cunningham , F. Somers, R. Evans, Software Agents: A review, Trinity College & Broadcom Eireann Research Ltd., Dublin, http://www.cs.tcd.ie/research-groups/aig/iag/toplevel2.html, 25.05.2004.
  • Gilber D., Intelligent Agents: The Right Information at the Right Time., IBM Intellligent Agent White Paper, IBM Corporation, Research Triangle Park, 1997, http://www.networking.ibm.com/iag/iaghome.html, 25.05.2004.
  • Hayes-Roth B., Online Ambassadors as eCRM Agents, White Paper from Extempo Systems Inc., March, 2001, http://www.elearningforum.com/meetings/2001/may/Online%20Ambassadors.doc, 25.05.2004.
  • Luck M., P. McBurney, C. Preist, Agent Technology: Enabling Next Generation Computing. A Roadmap for Agent-Based Computing., AgentLink II. Europe's IST-funded Network of Excellence for Agent-based Computing, 2003, http://www.agentlink.org, 25.05.2004.
  • Montgomery A., K. Hosanagar, R. Krishnan, K. B. Clay, Designing a Better Shopbot, GSIA Working paper, May 2002, http://www-2.cs.cmu.edu/~callan/Projects/P2P/Pubs/shopbot-may_2002b.pdf, 25.10.2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171317083
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.