Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 96 Badania marketingowe - nowe wyzwania | 223-233
Tytuł artykułu

Pomiar skuteczności i efektywności serwisów internetowych

Warianty tytułu
Measurement of Web Site Effectiveness and Efficiency
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym narzędziem działań marketingowych w Internecie jest witryna internetowa. Jej obecność w sieci jest niezbędna, jednak wielorakość zastosowań serwisów internetowych generuje wyzwania związane z oceną faktycznej ich przydatności dla klienta oraz ze stopniem osiągnięcia przez nią określonych celów marketingowych. Niniejszy referat przedstawia wieloaspektowe spojrzenie na metody i sposoby pomiaru skuteczności i efektywności witryny internetowej, a także na kwestię oceny jakości serwisu internetowego za pomocą takich analiz, jak WAES, cValuate, S-E-QUAL czy eyeiracking i dicktracking.(abstrakt oryginalny)
EN
Web site is perceived as a fundamental tool for conducting any marketing activities on-line. The on-line presence is vital for any organization, however the multifunctional application of web sites determines the challenges concerning the real value of the tool both for the clients and the company. The paper explains the role of effectiveness and efficiency of a web site, defines the aims any web site can fulfill and presents the most important ratios of web site success. Additional attention is put on the issue of web site quality - such research methodologies as WAES, eValuate, S-E-QUAL, eyetracking and clicktracing are shortly described.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • [1] Barnes S.J., Vidgen, R.T., WebQual: an exploration of web site quality, Proceedings of the 8th European Conference on Information Systems, Vienna, Austria, 3-5 July 2000.
  • [2] Kozielski R., Wskaźniki marketingowe, wyd. 2, Wolters Kluwer, Kraków 2008.
  • [3] Mącik R., Badania marketingowe w Internecie - E-marketing kompendium wiedzy dla menedżerów - tom. 3, Intermedia Polska, Warszawa 2009.
  • [4] O'Sullivan E., Rassel G.R., Berner M., Research Methods for Public Administration, 5th ed., Longman, New York 2007.
  • [5] Parasuraman A., Zeithaml V.A., Malhotra A., E-S-QUAL: a multiple-item scale for assessing electronic service quality, "Journal of Service Research" 2005, vol. 7 no 3, s. 213-233.
  • [6] Shchiglik C., Barnes S.J., Evaluating website quality in the airline industry, "The Journal of Computer Information Systems" 2004, vol. 44 no 3, s. 17-25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316875
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.