Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 96 Badania marketingowe - nowe wyzwania | 167-178
Tytuł artykułu

Aspekty metodologiczne projektów badawczych w marketingu

Warianty tytułu
Methodological Aspects of Research Projects in Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie zakresu występowania wybranych elementów metodologicznych w projektach badań marketingowych w Polsce. Metoda badania polegała na sprawdzeniu obecności wybranych kategorii metodologicznych (elementów projektów badawczych i typów pytań badawczych) w 100 artykułach przedstawiających badania empiryczne w marketingu. Uzyskane wyniki to: (1) brak wielu standardowych elementów metodologicznych w polskich projektach badawczych oraz (2) dominacja badań opisowych w polskich badaniach empirycznych w marketingu.(abstrakt oryginalny)
EN
The article addresses the problem of two methodological aspects of scientific texts presenting processes and results of empirical research in marketing: (1) the presence of the elements of research projects and (2) types of research questions. The results are: (1) many elements of research projects are almost not present in the research texts, (2) the research is dominated by descriptive studies. The results are interpreted as the bars in cooperation of many researchers on the same or similar problems. Some hints, as to how to overcome the situation, are presented.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aaker D., Keller K.L., Consumer evaluations of brand extensions, "Journal of Marketing" January 1990, s. 27-41.
  • Bhat S., Kelley G.E., O'Donnei K., An investigation of consumer reactions to the use of different brand names, "Journal of Product and Brand Management" 1993, vol. 7, no 1, s. 41 -50.
  • Dean D.W., Brand endorsement, popularity and event sponsorship as advertising cues affecting consumer pre-purchase attitudes, "Journal of Advertising", Fall 1999, 28, 3, s. 1-12.
  • Duliniec В., Garbarski L., Mazur J., Strzyżewska M., Wrzosek W. (red.), Ekspansja czy regres marketingu?, PWE, Warszawa 2006.
  • EFFIE Awards Poland, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, Warszawa 2009.
  • Jeyaraj A., Rottman J.W., Lacity M.C., A review of the predictors, linkages, and biases in IT innovation adoption research, "Journal of Information Technology" 2006, 21, s. 1-23.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary, PWE, Warszawa 2008.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1107, AE, Wrocław 2006.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania, AE, Wrocław 2003.
  • Saunders M., Lewis Ph., Thornhill A., Research Methods for Business Students, Prentice Hail, Financial Times, London 2007.
  • Schaffer B.S., Riordan Ch.M., A review of cross-cultural methodologies for organizational research: A best practices approach, "Organizational Research Methods" April 2003, 6, 2, s. 169-214.
  • Schiffauerova A., Thomson V., A review of research on cost of quality models and best practices, "International Journal of Quality & Reliability Management" 2006, vol. 23, no 6, s. 647-669.
  • Szewczyk G. (red.), Współczesny marketing. Trendy działania. Części I-VI, PWE, Warszawa 2008.
  • Woolridge J.R., Snow Ch.C., Stock market reactions to strategic investment decisions, "Strategic Management Journal" September 1990, 11, 5, s. 353 -363.
  • Yin R.K., Case Study Research, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi 2003, s, 5-6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316861
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.