Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 96 Badania marketingowe - nowe wyzwania | 62-72
Tytuł artykułu

Interdyscyplinarność marketingu i wynikające z niej dla badań marketingowych

Warianty tytułu
Interdisciplinary Character of Marketing and Its Consequences for Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing niemal od początku był rozwijany jako nauka interdyscyplinarna. Jednak sam termin "interdyscyplinarność" może być różnie rozumiany, od czego zależy teoria i praktyka badawcza marketingu. Autor artykułu, przedstawiając skrótowo istotę interdyscyplinarności w nauce i status marketingu w strukturze nauk, próbuje się odnieść do kwestii właściwej interpretacji interdyscyplinarności marketingu - takiej, która zapewniałaby mu największą korzyść poprzez ukształtowanie właściwej kultury badawczej (badania marketingowe).(abstrakt oryginalny)
EN
Marketing has been developed as an interdisciplinary science almost since it! beginning in the early XX"1 century. However, the term "interdisciplinary" may be understood in different ways which influences both the theory and research practice of marketing. The article presenting briefly the essence of the interdisciplinary character in science and the status of marketing in the structure of science, tries to refer to the matter of correct interpretation о interdisciplinary features of marketing as science, which would guarantee it the highest possible advantage through creating proper cognitive culture (marketing research).(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Kmita J., Wykłady z logiki metodologii nauk, PWN, Warszawa 1976, s. 167.
  • Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, www.slownik-online.pl, i 1.10.2009,.
  • Mała encyklopedia logiki, Ossolineum 1970, s. 103-106.
  • Popper K.R., Conjectures and Refutations, The Growth of Scientific Knowledge, Rutledge, London 2002.
  • Popper K.R., Logika odkrycia naukowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Vargo S.L., Lusch R.F., Evolving to a new dominant logic for marketing, "Journal of Marketing" 2004, vol. 68, s. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316787
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.