Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 359 Zmiana warunkiem sukcesu Doskonałość w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw | 85-93
Tytuł artykułu

Doskonalenie funkcji marketingowej poprzez implementację zasad marketingu relacji

Autorzy
Warianty tytułu
Improving Marketing Function Through the Implementation of Relationship Marketing Principles
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące zarządzania funkcją marketingową w przedsiębiorstwie. Ten aspekt zarządzania organizacją przeanalizowany został z punktu widzenia idei oraz zasad koncepcji marketingu relacji. Autor przedstawił zatem główne przesłanki zainteresowania budowaniem trwałych, indywidualnych więzi z klientem. W dalszej części przeanalizowano założenia oraz elementy idei marketingu relacyjnego, wskazując ich podobieństwo do zasad public relations oraz wartość w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper deals with the issues concerning the marketing function management in a company. This aspect of management has been put into scrutiny from the point of view of the ideas and principles of the relationship marketing concept. Thus, firstly the author explains the main reasons for noticing the importance of building firm, individual bonds with a client. Then the assumptions and elements of relationship marketing are analyzed showing their similarity to to the idea of public relations and value in the improvement of enterprises' competitiveness.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
Bibliografia
  • Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
  • Bugdol M., Wprowadzenie do zarządzania jakością. ISO, TQM, administracja, Państwowa Szkoła Zawodowa z Raciborzu, Racibórz-Wrocław 2004.
  • Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W., Marketing usług, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • Giedrojć K., Public relations w administracji, ALPHA pro, Ostrołęka 2004.
  • Lisiecki M., Konieczność zmian oraz ogólne zasady ich wprowadzania w organizacjach, [w:] Zmiany jako czynnik rozwoju organizacji, red. M. Lisiecki, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin 2010.
  • Mazur K.P., Marketing usług edukacyjnych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2001.
  • Newsom D., Scott A., Vanslyke T.J., This is public relations. The realities of public relations, Wadsworth, Boston 2013.
  • Otto J., Marketing relacji: koncepcja i stosowanie, C.H. Beck Wydawnictwo Polska, Warszawa 2004.
  • Woś J., Zachowania konsumenckie - teoria i praktyka, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2003.
  • www.biznesklaster.pl/company/article/123-rodzaje-reklamy-i-elementy-wpywajace-na-jej-skutecznosc/ (dostęp: 5.06.2013).
  • www.mp-studio.pl/spadek_skutecznosci_reklamy/(dostęp: 13.06.2013).
  • www.labber.pl/konsumenci-sa-coraz-mniej-podatni-na-reklamy/ (dostęp: 22.06.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316695
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.