Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 40 Modelowanie procesów i systemów logistycznych | 121-133
Tytuł artykułu

Modelowanie kompleksowych usług logistycznych - wybrane problemy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
O świadczenie kompleksowych usług logistycznych (KUL) stanowi jeden z trendów napędzających rozwój współczesnego rynku usług logistycznych. Usługa kompleksowa obejmować może różny zakres funkcji logistycznych powierzonych do realizacji operatorowi logistycznemu przez jego usługobiorcę, zaś jej ostateczna forma powinna odpowiadać w pełni życzeniom i preferencjom owego usługobiorcy. Oferowanie usług zgodnych z wysoce zindywidualizowanymi potrzebami klientów, po akceptowalnej przez nich cenie i w oczekiwanej jakości, stawia przed operatorami logistycznymi, funkcjonującymi na tym rynku, wysokie wymagania. Warunkiem istotnym jest posiadanie pełnej wiedzy co do oczekiwań klienta względem nabywanej przez niego usługi logistycznej, a także pełne rozpoznanie i uwzględnienie czynników o różnym charakterze, mających wpływ na ostateczny rezultat pracy, jakim jest świadczona usługa (fragment tekstu)
EN
The paper presents problems concerning the modeling of complex logistic services; it consists of three parts. In the first part, the features of services are presented and discussed. The next part of the article shows three groups of factors of various nature and their impact on the process of modeling of complex logistic services. In the last part, on the base of earlier theoretical divagations, the main dimensions of complex logistic services formed by logistic operator are enumerated, the relationships between these dimensions are also presented. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Brdulak H., Analiza polskiego rynku TSL w 2005 r., .Logistyka Transport Spedycja. nr 2/2006, dodatek do .Rzeczpospolita. z 29 czerwca 2006 roku.
  • Brdulak H., Analiza wybranych czynników jakościowych w firmach TSL, .Logistyka Transport Spedycja. nr 4/2006, dodatek do .Rzeczpospolita. z 30 listopada 2006 roku.
  • Brdulak H., Polski rynek TSL w 2007 r., .Logistyka Transport Spedycja. nr 2/2008, dodatek do Rzeczpospolita. z 12 czerwca 2008 roku.
  • Brdulak H., Polski rynek TSL w 2008 r., .Logistyka Transport Spedycja. nr 2/2009, dodatek do Rzeczpospolita. z 19 czerwca 2009 roku, s. 23.46.
  • Brdulak H., Ranking jakościowy, .Logistyka Transport Spedycja. nr 4/2005, dodatek do .Rzeczpospolita. z 24 listopada 2005 roku.
  • Brdulak H., Satysfakcja klientów w branży TSL, .Logistyka Transport Spedycja. nr 1/2008, dodatek do .Rzeczpospolita. z 27 marca 2008 roku.
  • Brdulak H., Satysfakcja klientów w branży TSL, .Logistyka Transport Spedycja. nr 1/2009 dodatek do .Rzeczpospolita. 26 marca 2009 roku.
  • Jezierski A., Modelowanie systemu miejskiego w kontekście koncepcji logistycznej [w:] Modelowanie procesów i systemów logistycznych, pod red. M. Chaberka, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2001.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001.
  • Neider J., Marciniak-Neider D., Transport intermodalny, PWE, Warszawa 1997.
  • Paprocki W., Rutkowski K., Kompleksowe pakiety usług - logistyczne wyzwanie lat dziewięćdziesiątych [w:] Koncepcje logistyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, pod red. D. Kempny, Akademia Ekonomiczna, Katowice 1993.
  • Pfohl H.-Ch., Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarz¹dzania, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2001.
  • Przedsiębiorstwo na rynku usług logistycznych. Teoria i praktyka, Materiały Dydaktyczne 147, red. nauk. M. Ciesielski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Rynek usług logistycznych, praca zb. pod red. nauk. M. Ciesielskiego, Difin, Warszawa 2005.
  • Schary P.B., Skjott-Larsen T., Zarz¹dzanie globalnym ³añcuchem podaży, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Słownik wyrazów obcych, (red.) E. Sobol, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Stec M., Umowa przewozu w transporcie towarowym, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków 2005.
  • www.chartwig.com.pl (10.02.2010).
  • www.raben-group.com.pl (10.02.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316319
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.