Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 36 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu | 315-330
Tytuł artykułu

Sport i sportowcy w służbie wielkich marek

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sport and Sportsmen in the Service of Great Brands
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing sportowy staje się ważnym elementem w prowadzeniu działalności gospodarczej. Zastosowanie różnorodnych form promocji nawiązujących do sportu odgrywa znaczącą rolę m.in. w promowaniu napojów gazowanych. Pozytywny wizerunek firm wiąże się z idolami sportowymi. W artykule przybliżono innowacyjne formy promocji na przykładzie kampanii reklamowej napoju Black i Tiger, sponsoringu Red Bulla oraz eventów Coca-Coli, głównie na arenie sportowej. W każdym omawianym przypadku można zauważyć dobry pomysł, innowacyjność, zainteresowanie sportem w różnej formie itp.(abstrakt autora)
EN
Sport marketing becomes an important element in business activities. Making use of different forms of promotion referring to sport plays an important role in promoting, among others, carbonated drinks. Positive image of a company is connected with sport idols. The paper specifies innovative forms of promotion on the examples of: advertising campaign of the Black and Tiger drinks, Red Bull sponsoring and Coca-Cola events, mainly in the sports arena. In every of the presented case there may be noticed a good idea, innovativeness, interest in sport in different forms etc.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Bielski I., Współczesny m@rketing, Studio Emka, Warszawa 2006.
  • Coca-Cola - jedna z marek najbardziej kojarzonych z emocjami sportowymi, http://www.cocacola.com.pl/centrum-prasowe/informacje-korporacyjne/coca-colajedna- z-marek-najbardziej-kojarzonych-z-emocjami-sportowymi.html.
  • Coca-Cola najbardziej widoczna spośród wszystkich marek, http://www.coca cola.com.pl/centrum-prasowe/informacje-korporacyjne/coca-cola-najbardziej-wido czna-sposrod-wszystkich-marek.html.
  • Coca-Cola synonimem sportowych emocji, http://www.cocacola.com.pl/centrumprasowe/ informacje-korporacyjne/coca-cola-synonimem-sportowych-emocji.html.
  • http://blackenergydrink.com/pl/billboard/.
  • Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005.
  • Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
  • Mamed Khalidov twarzą kampanii reklamowej Tigera, http://www.moje-energe tyki.cba.pl/news.php?readmore=24.
  • Materiały wewnętrzne przedsiębiorstwa: badanie firmy AC Nielsen na zlecenie Grupy Maspex, Wadowice 2012.
  • Michalski E., Marketing, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Nowaccy A.R., Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2004.
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Wyd. Instytutu Marketingu, Kraków 2003.
  • Podsumowanie kampanii telewizyjnej "Tak działa Black", http://www.rzecznikpraso wy.pl/media/podsumowanie-kampanii-telewizyjnej-tak-dziala-black,tekst,7808.htm.
  • Powiązani zawodnicy, http://www.redbull.com/pl/pl/athletes.
  • Rusza kampania napoju Black z udziałem Mike'a Tysona, http://www.press.pl/ badania/pokaz/39094,Rusza-kampania-napoju-Black-z-udzialem-Mike_a-Tysona.
  • Sztucki T., Promocja. Reklama i aktywizacja sprzedaży, Agencja Wyd. Placet, Warszawa 1995.
  • Tak działa Black! Rusza kampania reklamowa energetyków. Mike Tyson już wybrał. Teraz czas na całą Polskę, http://www.menslive.pl/wydarzenia/aktualne/1588-takdziaa- black-rusza-kampania-reklamowa-energetykow-mike-tyson-ju-wybra-terazczas- na-ca-polsk.html.
  • Wiktor J.W., Promocja, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316261
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.