Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 36 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu | 295-303
Tytuł artykułu

Blogosfera modowa w procesie informacyjno-decyzyjnym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Online Fashion Blog Community in the Process of Information Sharing and Decision-Making
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Historia polskich blogów modowych rozpoczęła się w 2007 roku. Od tego czasu rodzima blogosfera modowa nieustannie ewoluuje. Obecnie, opiniotwórczy charakter blogów o modowej tematyce odmienił pozycję i rolę ich autorów. Cieszący się największą popularnością wśród odbiorców blogerzy są zapraszani na pokazy mody, udzielają wywiadów do prasy i telewizji, w których promują dane marki. W artykule przedstawiono blogosferę modową w Polsce jako współczesny kanał poszukiwania informacji na temat aktualnych trendów w modzie, pożądanych marek i na tej podstawie podejmowania decyzji zakupowych. Podstawę formułowania wniosków stanowiły analiza raportów oraz studia literaturowe.(abstrakt autora)
EN
The history of Polish fashion blogs began in 2007. Since then, Poland's online community of fashion blogs has been constantly evolving. The powerful nature of fashion blogs has placed fashion bloggers amongst most influential persons in the fashion industry. Popular bloggers are now invited to fashion shows, appear on television shows and give interviews, promoting particular fashion brands. The paper presents Poland's fashion blogosphere as a contemporary search platform for fashion brands and trends, inspiring and influencing consumers' buying decisions. The paper is prepared on the basis of literature studies and reports' analysis.(author's abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Brand   Consumer  
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Badzińska E., Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011.
  • Budzelewski S., Fanpage trends, Lipiec 2013, http://www.sotrender.pl/uploads/pdf/ trends/201307.pdf.
  • Dolega A., Linki modowej prawdy, "PrestiŜ" 2012, nr 4, http://www.prestizszczecin.pl/ sites/default/files/media/szczecin/pdf/szn55.pdf.
  • Gogołek-Śmigulska U., Internetowe witryny firm public relations - próba diagnozy, w: Public relations w komunikowaniu społecznym marketingu, red. J. Olędzki, Oficyna Wyd. ASPRA-JR, Warszawa 2010.
  • Lecinski J., Winning the Zero Moment of Truth - ZMOT, Vook, Google, 2011, www.gstatic.com/ads/research/en/2011_ZMOT_Macro_Study.pdf.
  • Marczak A., Wiśniewski T., Raport: rynek dóbr luksusowych w Polsce, KPMG w Polsce, Warszawa 2012.
  • Młynarczyk K., Moda i social media - para idealna?, http://socjomania.pl/moda-isocial- media-para-idealna/.
  • Raport: global powers of consumer products 2012, Deloitte, http://www.deloitte.com/ assets/DcomPoland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badani,%20rankingi/ pl_GlobalPowersOfCP_2012_EN.pdf.
  • Raport: marki odzieŜowe w social media, Think Kong SW, http://www.social mediafashion.pl.
  • Raport: potencjał zakupowy polskiej blogosfery modowej, IRCenter, Lipiec 2013, http://www.ircenter.com/docs/IRCenter_Potencjal-zakupowy-polskiej-blogosferymodowej_ 2013-07.pdf.
  • Roguski A., Modowe inspiracje polskich internautów, http://www.brief.pl/ artykul,959,blogi_modowe_inspiracja_polskich_internautow.html.
  • Szostak N., Raport: Blogerstar 2013, http://bi.gazeta.pl/im/6/14249/m14249426, RAPORT-FULL-V3COMPLETE2.pdf.
  • Szydziak A., BranŜa modowa w mediach społecznościowych, Media&Work, http://media-work.pl/branza-modowa-w-mediach-spolecznosciowych/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316157
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.