Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 4, cz. 3 Konkurencyjność regionów turystycznych | 147-160
Tytuł artykułu

Zarządzanie marką korporacyjną przedsiębiorstw hotelarskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management of Corporate Brand of Touristic Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania było przedstawienie modelu zarządzania marką korporacyjną przedsiębiorstw hotelarskich, obejmującego trzy elementy: (1) analizę uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych, (2) opracowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii konstytuującej markę korporacyjną, 148 Hanna Górska-Warsewicz włączając strategie architektury marki korporacyjnej, strategie jej identyfikatorów, strategie rozszerzania marki korporacyjnej i jej pozycjonowania oraz (3) analizę efektów m.in. w postaci pozycji rynkowej i wyników finansowych. Szczególną uwagę zwrócono na element drugi odnoszący się do strategii konstytuujących markę korporacyjną ze względu na ich wpływ na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw hotelarskich, ich wyniki finansowe oraz rezultaty o charakterze niematerialnym związane z percepcją marek, postrzeganiem ich wartości i jakości. (fragment tekstu)
EN
Variable conditions of operations of hotel enterprises as well as differentiation of service offer requires undertaking the forceful activities in the field of corporate brand management leading to distinguish particular hotel and increase its competitiveness. The aim of this study was to present model of corporate brand management in hotel enterprise, which consists of three parts: analysis of internal and external conditions, elaboration and accustoming the adequate strategy creating corporate brand as well as results analysis including market position and financial indices. The special attention was given to strategies creating corporate brand, including strategies of brand architecture, strategies of its identificators, strategies of corporate brand extension and positioning. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Aaker D.A. (1991), Managing brand equity, Free Press, New York.
  • Aaker D.A. (2004a), Brand Portfolio Strategy, The Free Press, New York.
  • Aaker D.A. (2004b), Leveraging the Corporate Brand, "California Management Review", Vol. 46, No. 3, pp. 7-8.
  • Aaker D.A., Joachimsthaler A. (2000), Brand Leadership, Pocket Books, Simon & Schuster UK.
  • Aaker D.A., Joachimsthaler E.A. (2000), The Brand Relationship Spectrum: The Key to the Brand Architecture Challenge, "California Management Review", 42 (4), 8-23.
  • Aaker D.A., K.L. Keller (1990), Consumer Evaluations of Brand Extensions, "Journal of Marketing", Vol. 54, No. 1, pp. 27-41.
  • Altkorn J. (1999), Strategia marki, PWE, Warszawa.
  • Balmer J.M.T., E. Gray (2003), Corporate Brands: What Are They? What of Them?, "European Journal of Marketing", Vol. 37, No. 7/8, 972-997.
  • Chernatony L de. (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk.
  • Devlin J. (2013), Brand Architecture in Services: The Example of Retail Financial Services, "Journal of Marketing Management", 19 (9-10), 1043-1065.
  • Górska-Warsewicz H. (2010), Kształtowanie kapitału marki przedsiębiorstwa hotelarskiego jako sposób na przetrwanie sytuacji kryzysowej, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, nr 19, Poznań, s. 129-140.
  • Górska-Warsewicz H. (2011), Kształtowanie architektury marek przedsiębiorstw sektora żywnościowego, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Górska-Warsewicz H. (2011), Znaczenie elementów symbolicznych marki w procesie komunikacji rynkowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nr 209. Komunikacja rynkowa, kultura, perswazja technologia, Waśkowski Z. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, s. 487-497.
  • Górska-Warsewicz H. (2013), Innowacje w strategii konkurowania i pozycjonowania hoteli i ich marek, [w:] Dominik P. (red.), Innowacyjne rozwiązania we współczesnym hotelarstwie, Wyd. Almamer, s. 91-105.
  • Górska-Warsewicz H., Sawicka B. (red.) (2012), Organizacja przedsiębiorstw turystycznych i hotelarskich, Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Górska-Warsewicz H., Świątkowska M., Krajewski K. (2013), Marketing żywności, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Harish R. (2009), The concept and origin of brand architecture: a comprehensive literature survey, The Icfai University, "Journal of Brand Management", 5 (4), s. 51.
  • Hatch M.J., M. Schultz (2003), Bringing the Corporation into Corporate Branding, European Journal of Marketing, Vol. 37, No. 7/8, s. 1041-1064.
  • Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Kall J. (2005), Tożsamość marek należących do sieci detalicznych. Wyd. AE, Poznań.
  • Kapferer J.N. (2009), The new strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page 4th ed., London and Philadelphia.
  • Keller K.L., Machado M. (2006), Marketing management, São Paulo: Prentice Hall.
  • King S. (1991), Brand Building in the 1990's, "Journal of Marketing Management", Vol. 7, No. 1, 3-13.
  • Knox S., D. Bickerton (2003), The Six Conventions of Corporate Branding, "European Journal of Marketing", Vol. 37, No. 7/8, 998-1016.
  • Kotler Ph. (2005), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Rajagopal R.S. (2004), Conceptual Analysis of Brand Architecture and Relationships within Product Categories, "Journal of Brand Management", 11 (3), 233-247.
  • Rynek hotelarski w Polsce. Raport 2013, Świat Hoteli, www. http://data.axmag.com/ data/201308/20130821/U44451_F234531/index.html.
  • Strebinger A., Schweiger G., Otter T. (1998), Brand Equity and Consumer Information Processing: A Proposed Model, Institut für Absatzwirtschaft, Wirtschaftsuniversität Wien, Working Paper July, 5-6.
  • Urbanek G. (2002), Zarządzanie marką, PWE, Warszawa.
  • Witek-Hajduk M.K. (2001), Zarządzanie marką, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Żurawik B., W. Żurawik (1996), Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316093
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.