Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 36 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu | 203-213
Tytuł artykułu

Postawy i zachowania konsumentów usług gastronomii handlowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Attitudes and Behavior of Shopping Centers' Gastronomy Services Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gastronomia handlowa stanowi coraz bardziej znaczący komponent funkcjonowania i kształtowania atrakcyjności centrów handlowych. Celem badania było określenie postaw i zachowań respondentów wobec tej formy usług żywieniowych. Stwierdzono pozytywną postawę respondentów wobec gastronomii handlowej. Badani uznali ją jako istotny komponent portfela usługowego centrów handlowych, wpływający na ich atrakcyjność i konkurencyjność. Wykazano, że zakres i częstotliwość korzystania z gastronomii handlowej, występujące tu preferencje co do charakteru lokalu i rodzaju posiłku, jak też czynniki wpływające na korzystanie z tej formy żywienia, zależne są w znacznej mierze od płci i wieku respondentów.(abstrakt autora)
EN
The shopping centers' gastronomy is an increasingly significant component of the functioning and the development of the attractiveness of these centers. The aim of the research was to determine the attitudes and behavior of respondents towards this form of food services. The positive attitude of respondents towards the shopping centers' gastronomy was stated. Respondents recognized the shopping centers' gastronomy as a vital component of the service portfolio of these centers, affecting their attractiveness and competitiveness. It has been shown that the scope and frequency of use of the shopping centers' gastronomy, the occurred preferences regarding the nature of the place and the type of meal, as well as the factors influencing the use of this form of nutrition, depend largely on the gender and the age of the respondents.(author's abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Boruc R., Lunch w hipermarkecie, "Poradnik Restauratora" 2006, nr 11.
  • Doring H., Gastronomia XXI wieku - nowe wyzwania, "Food Service" 2008, nr 3. Jennings L., Shop and awe, "Nation's Restaurant News" 2010.
  • Karwowski J., Grzesiuk A., Witek J., Ulice handlowe w centrum miasta - nowe spojrzenie wobec konkurencji centrów handlowych, "Handel Wewnętrzny" 2008, nr 3.
  • Knowles T., Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa 2001.
  • Makowski G., Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Wyd. Trio, Warszawa 2003.
  • Sala J., Marketing w gastronomii, PWE, Warszawa 2004.
  • Sala J., Podsystemy rynku usług gastronomicznych w gospodarce rynkowej, "Food Service" 1999, nr 7.
  • Wieczorek A., Gastronomia w centrach handlowych. Miejsce pewnego sukcesu
  • [w:] Raport: Rynek usług gastronomicznych w Polsce w 2005 r., Wyd. BROG, Warszawa 2005.
  • Wilk W., Między zakupami a rozrywką - nowe znaczenie centrum handlowego, Prace i Studia Geograficzne, t. 32, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316031
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.